אם מישהו היה אומר לכם בתחילת אליפות ארצות הברית הפתוחה שהגמר יפגיש את ליילה פרננדס ואמה רדוקאנו הייתם בטוחים שהוא צוחק עליכם. לשמחתנו, ספורט הוא דבר בלתי צפוי ובסופו של דבר נקבל מפגש בין שתי סנסציות, שהמשיכו את מסע הקסם המדהים שלהן גם הלילה (בין חמישי לשישי). מדובר בגמר הראשון שיכלול שתי שחקניות לא מדורגות מאז החל העידן הפתוח בשנת 1968.
אמה רדוקאנו בת ה-18 הייתה גדולה על מריה סקארי היוונייה, שסיימה טורניר מוצלח מאוד מבחינתה למרות ההפסד. הבריטית המדורגת 150 בעולם ניצחה 1:6, 4:6 והפכה לטניסאית הצעירה ביותר שמגיעה לגמר פלשינג מדו מאז סרינה וויליאמס, שעשתה זאת בגיל 17 בשנת 1999. אותו גמר אגב גם היה האחרון שכלל שתי טניסאיות מתחת לגיל 20, כאשר יריבתה של וויליאמס הייתה מרטינה הינגיס בת ה-18.
2 צפייה בגלריה
אמה רדוקאנו
אמה רדוקאנו
אמה רדוקאנו מאושרת
(צילום: AFP)
רדוקאנו היא גם הראשונה בעידן הפתוח שהחלה במוקדמות והגיעה לגמר גראנד סלאם, ועוד מבלי להפסיד אפילו מערכה אחת בדרך. רק כדי לקבל פרופורציות, מדובר בסך הכל בהופעה השנייה אי פעם של רדוקאנו בטורניר גראנד סלאם.
ליילה פרננדס בת ה-19 המשיכה את מסע הקסם שלה והדיחה את המדורגת שנייה בעולם ארינה סבלנקה בזכות 6:7 (3), 6:4, 4:6. הקנדית המדורגת במקום ה-73 בעולם הצליחה לשרוד מותחן לא פשוט מול מי שנחשבה למועמדת הבכירה לזכייה בטורניר. שימו לב ליריבות שהכוכבת הצעירה הדיחה: נאומי אוסקה (3 בעולם), אנג'ליק קרבר (16), אלינה סביטולינה (5) וכאמור סבלנקה. מדהים.
2 צפייה בגלריה
ליילה פרננדס
ליילה פרננדס
ליילה פרננדס מתקשה להאמין
(צילום: רויטרס)
הקנדית חזרה מפיגור 3:0 במערכה הראשונה וניצחה בשובר שוויון שכלל ארבע מיני-שבירות שלה. בדומה למערכה הקודמת, הבלארוסית שוב פתחה חזק ושברה כבר במשחקון הראשון. גם הפעם פרננדס הצליחה לחזור, אבל נשברה שוב במשחקון התשיעי והפסידה 6:4. המשחק הלך למערכה שלישית ומכריעה, שבה פרננדס שברה פעמיים בדרך ל-4:6 וניצחון במפגש.