טורניר ווימבלדון - הגראנד סלאם המוכר והיוקרתי ביותר בטניס, בוטל השנה בעקבות נגיף הקורונה. זה קורה לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה, וליתר דיוק עברו 75 שנים מהפעם האחרונה. אלא שעכשיו מתברר שהמארגנים החליטו לחלק פרס כספי בשווי 12.5 מיליון דולר שיגיעו מכספי הביטוח.
כספי הפרסים יוענקו ל-620 שחקנים, שהדירוג העולמי שלהם היה מאפשר להיכנס להגרלה הראשית או למוקדמות. 224 שחקנים שהיו מתמודדים במוקמות, יגלו בקרוב בחשבון הבנק שלהם 15,700 דולר.
1 צפייה בגלריה
נובאק ג'וקוביץ'
נובאק ג'וקוביץ'
השחקנים יפוצו על הביטול. נובאק ג'וקוביץ'
(צילום: AFP)
הוועדה המארגנת החליטה להעניק למי שהיה נכנס להגרלה הראשית סכום של 31,500 דולר, ואילו 120 השחקנים בטורניר הזוגות יקבלו לכיסם סכום נאה של 7,800 דולר כל אחד, כאשר גם 16 שחקני הטורניר בכיסאות גלגלים יקבל סכום דומה.
מארגני ווימבלדון רכשו לפני 17 שנים "ביטוח מגפות" (מסתבר שיש דבר כזה) – שילמו עליו שני מיליון דולר כל שנה (34 מיליון דולר בסך הכל), ויזכו לקבל עכשיו 141 מיליון דולר בעקבות ביטול הטורניר.
התגובה של הטניסאית קים קלייסטרס
ריצ'רד לואיס, מנכ"ל ווימבלדון, אמר: "מיד לאחר ביטול האליפות הפנינו את תשומת ליבנו לסוגיה כיצד אנו יכולים לסייע לאלו שעוזרים לווימבלדון להתקיים. אנו יודעים שחודשי אי הוודאות היו מדאיגים מאוד גם לשחקנים, שרבים מהם התמודדו עם קושי כלכלי בתקופה זו, ושהיו מצפים בצדק לקבל את ההזדמנות להרוויח פרס על סמך הדירוג העולמי שלהם".
"אנו שמחים שפוליסת הביטוח שלנו אפשרה לנו להכיר בהשפעת הביטול על השחקנים, ושכעת אנו יכולים להציע תשלום זה כתגמול על העבודה הקשה שהם השקיעו בבניית הדירוג שלהם", סיכם לואיס.