טורניר הנשים באליפות ארצות הברית הלא שגרתית השנה לעיני היציעים הריקים בעקבות וירוס הקורונה, יגיע הלילה (שבת, 23:00) לסיומו עם משחק הגמר בין נאומי אוסקה לוויקטוריה אזרנקה.
אוסקה, המדורגת רביעית בעולם ותשיעית בטורניר, רוצה להניף את הגביע השני שלה בשלוש שנים בפלשינג מדו ולהגדיל את סך הזכיות שלה בקריירה בתארי גראנד סלאם לשלוש.
3 צפייה בגלריה
נאומי אוסקה, ויקטוריה אזרנקה
נאומי אוסקה, ויקטוריה אזרנקה
אזרנקה ואוסקה. מפגש שלישי בלבד ביניהן
(צילום: AP)
אצל אזרנקה (27 בעולם), שמנסה לחזור לקדמת הבמה לאחר הפסקה ארוכה בעקבות לידה, תקווה לעשות צעד נוסף כדי לזכות בתואר. עבורה זה גמר שלישי בניו יורק, אחרי שהעפילה למעמד שנתיים ברציפות (2013-2012), אבל היא עדיין לא זכתה באליפות בארה"ב.
זאת הפעם השלישית בסך הכל שהשתיים נפגשות. ליפנית יש שני ניצחונות, כולל במפגש האחרון ביניהן שנערך בסיבוב השני של הרולאן גארוס ב-2019. לפני שבועיים הן היו אמורות גם כן להיפגש בגמר טורניר סינסינטי, אבל אוסקה פרשה ממנו ברגע האחרון.
3 צפייה בגלריה
נאומי אוסקה
נאומי אוסקה
אוסקה. נותנת טורניר נהדר
(צילום: EPA)
אוסקה שיחקה אמנם מערכה אחת יותר מיריבתה (15 בסך הכל), אבל הדרך של אזרנקה לגמר הייתה הרבה יותר קשה, כשבחצי היא ניצחה את סרינה וויליאמס ומנעה ממנה את האפשרות לזכות בגראנד סלאם 24 בקריירה המפוארת של האמריקאית.
"וואו, עבור שבע שנים מאז הגמר האחרון שלי כאן. שבע זה גם המספר המועדף עליי, אז כנראה שככה זה היה צריך להיות", אמרה אזרנקה אחרי חצי הגמר. "בפעם הקודמת הגעתי לכאן צעירה ומאז הספקתי ללדת. אני מקווה שהמקרה שלי עורר אימהות נוספות לרדוף אחרי החלום שלהן כי אפשר לעשות הרבה דברים בחיים ולא רק דבר אחד. אני יכולה להגיד שלהיות הורה זה הדבר הכי קשה שיש".
3 צפייה בגלריה
אזרנקה וסרינה נפרדות כידידות
אזרנקה וסרינה נפרדות כידידות
אזרנקה. הדיחה את סרינה
(צילום: רויטרס)
על הגמר עצמו, הוסיפה אזרנקה: "אני מאוד שמחה לפגוש את אוסקה כי בשבוע שעבר לא הייתה לי את הזדמנות (בגמר סינסינטי). היא משחקת נהדר, ראיתי קצת את חצי הגמר שלה והיו לה נקודות נהדרות, שגרמו לי להבין שאצטרך להיות חזקה כדי לקחת את הגמר".
אוסקה הייתה הרבה פחות ורבלית לקראת הגמר: "זה הולך להיות כיף. יש מולי יריבה איכותית, ואין לי ברירה אלה לשחק הכי חזק שאני יכולה".