4:18 זה לא מאזן מחמיא במשחקי ראש בראש, אפשר לומר אפילו לא כוחות במבט ראשון, אבל אל תיתנו לזה לבלבל אתכם, כי מחר (שישי) לפנות בוקר ויקטוריה אזרנקה (27 בעולם) תנסה לזרוק את כל הסטטיסטיקות לפח ולעלות לגמר ראשון באליפות ארצות הברית מאז 2013 כשתפגוש את היריבה הוותיקה שלה, סרינה וויליאמס (8).
22 פעמים הן נפגשו אחת מול השנייה במהלך הקריירה, רובן בין 2012 ו-2013. זה יהיה המפגש הרביעי שלהן בפלאשינג מדו, ובפעמיים הקודמות (12' ו-13') זה קרה בגמר עם ניצחונות שהלכו לאמריקאית אחרי קרבות אדירים ובלתי נשכחים.
4 צפייה בגלריה
ויקטוריה אזרנקה
ויקטוריה אזרנקה
סיפקה משחק כמעט מושלם ברבע הגמר. ויקטוריה אזרנקה
(צילום: רויטרס)
4 צפייה בגלריה
סרינה וויליאמס
סרינה וויליאמס
הסטטיסטיקה נוטה בבירור לטובתה. סרינה וויליאמס
(צילום: MCT)
למעשה, בגראנד סלאמים המאזן ביניהן אפילו יותר חד צדדי ועומד על 0:10 (!) – ועדיין, על פי הכושר הנוכחי שלהן, הבלארוסית בת ה-31 נראית עדיפה, בטח לאחר ההצגה שלה ברבע הגמר מול הבלגית אליס מרטנס. אזרנקה סיפקה משחק כמעט מושלם, הביסה את מרטנס 1:6, 0:6 תוך שעה וארבע דקות וסיפקה הצהרה לכל אלו שכבר הספידו את הקריירה שלה.
"מושלם? לא יודעת, אבל שיחקתי די טוב. תוכנית המשחק שלי עבדה", הצטנעה הבלארוסית בסיום התצוגה שלה. זו הפעם הראשונה שלה בפיינל-פור של גראנד סלאם מזה שבע שנים, ואזרנקה נשמעת מוכנה לחלוטין לקראת האתגר שמצפה לה מול האמריקאית בת ה-38.
"אני צריכה לבצע נכון את הדברים שאני עובדת עליהם ולהילחם על כל כדור", היא הסבירה על השיטה לנצח את סרינה. "היו לנו כל כך הרבה קרבות אדירים, גם כשניצחתי וגם כשהפסדתי. הרבה משחקים טובים. אני תמיד יודעת דבר אחד מולה: המשחק אף פעם לא גמור. לא משנה מה התוצאה, המשחק לא נגמר עד שהוא באמת נגמר".
אז איפה הייתה אזרנקה עד עכשיו? ניסתה לצאת בשלום מהמלחמות עם בעלה לשעבר על בנם המשותף לאו. מאז 2017 היא ניסתה לשוב לטופ העולמי, אבל המאבק שניהלה במקביל כדי להשיג משמורת מלאה על בנה גזל ממנה כוחות וגם מנע ממנה להגיע לטורנירים, כולל אליפות ארה"ב של אותה שנה.
4 צפייה בגלריה
סרינה וויליאמס ו-ויקטוריה אזרנקה אחרי גמר אליפות ארה"ב 2013
סרינה וויליאמס ו-ויקטוריה אזרנקה אחרי גמר אליפות ארה"ב 2013
חברות טובות ויריבות גדולות. סרינה וויליאמס ו-ויקטוריה אזרנקה אחרי גמר אליפות ארה"ב 2013
(צילום: AP)
לאט לאט היא החלה להתאושש, לרשום ניצחונות ואף חזרה למאייה הראשונה בעולם, אך בתחרויות החשובות לא הצליחה לספק את הסחורה. רק השנה, בטורניר סינסינטי, על המגרשים בפלאשינג מדו, אזרנקה ניצלה את הפרישה של אוסקה בגלל פציעה כדי לרשום תואר ראשון מאז 2016. נכון לעכשיו היא נמצאת ברצף של עשרה ניצחונות (11 כולל הפרישה של אוסקה) והפסידה רק שתי מערכות במהלך הרצף הזה.
"אני אוהבת לשחק נגד הטובות ביותר", היא טענה הלילה אחרי הניצחון על מרטנס. "זה איפה שאני רוצה לראות את עצמי, לבדוק את הרמה שלי באתגרים הכי גדולים. אין מישהי יותר חזקה מנטלית מסרינה. אני חושבת שיחד בנינו זיכרונות שכולם יזכרו. היו כמה משחקים גדולים".
4 צפייה בגלריה
סרינה וויליאמס
סרינה וויליאמס
"הכי חזקה מנטלית". סרינה וויליאמס
(צילום: AP)
הלילה (3:30) הן ינסו לספק לצופים עוד מפגש קלאסי, ואל תופתעו אם בסופו אזרנקה תשבור את הנאחס ותנצח את וויליאמס, לראשונה בקריירה שלה, בגראנד סלאם.