דרמה גדולה ובלגן לא קטן קיבלו הצופים במגרש המרכזי לפנות בוקר (בין שני לשלישי) בסיבוב הראשון של אליפות ארצות הברית, כשאחרי מרתון שארך ארבע שעות ו-49 דקות סטפנוס ציציפאס (3 בעולם) גבר על אנדי מארי (112) והעפיל לסיבוב השני.
ציציפאס הוא אחד השחקנים היחידים שמסוגלים על הנייר לעצור את הדהירה של נובאק ג'וקוביץ' לעבר גראנד סלאם רביעי השנה ו-21 בסך הכל, שיסדר לו את המקום הראשון בכל הזמנים, אחד יותר מרפאל נדאל ורוג'ר פדרר. אך היווני הסתבך כבר במשחק הראשון ולא היה רחוק מהדחה סופר מפתיעה מול מארי, שכבר זכה בעבר בפלאשינג מדו.
5 צפייה בגלריה
אנדי מארי
אנדי מארי
ממש לא אהב את הדברים שעשה יריבו. אנדי מארי
(צילום: AP)
5 צפייה בגלריה
סטפנוס ציציפאס
סטפנוס ציציפאס
הסתבך, אך חגג בסיום. סטפנוס ציציפאס
(צילום: AP)
בסופו של דבר זה הסתיים עם 6:2, 6:7 (7), 6:3, 3:6, 4:6 לזכות ציציפאס, אך הבריטי בן ה-34 מאוד לא היה מרוצה מההתנהלות של יריבו במהלך המשחק ואף התלונן כלפי השופט הראשי והמשקיף על כך.
לאחר המערכה השלישית ציציפאס, שנראה רע מאוד ופיגר 2:1 במערכות, בחר לקרוא לפיזיותרפיסט לטפל בפציעה ברגלו – המטרה כנראה הייתה גם לעצור את המומנטום של מארי וזה עבד. מה שעיצבן אותו הרבה יותר הייתה הפסקת השירותים הארוכה לפני המערכת החמישית.
בזמן שציציפאס היה בחדר ההלבשה, מארי זעם בפני השופט הראשי והמשקיף: "זו בדיחה מגוחכת. כל שבוע זה ככה (איתו), כמו במשחק של ילדים עד גיל 12. ואתם לא עושים כלום בנידון". המשקיף ענה לו: "נדבר על זה בסיום המשחק" והבריטי השיב: "אבל מה שקורה עכשיו זה מה שמשנה. מעולם לא לקח לי כל כך הרבה זמן בשירותים, מעולם".
לאחר אותה הפסקה, שארכה כשמונה דקות, ציציפאס שב למגרש, שבר את ההגשות של מארי והמשיך כל הדרך לניצחון במשחק כולו. במהלך המערכה מארי אמר לשופט: "סליחה, אני יכול לקבל טיפול רפואי עכשיו?" וסיים בחיוך וקריצה. "לא, בעצם אני בסדר".
"איבדתי את הכבוד שהיה לי כלפיו", אמר מי שזכה באליפות ארה"ב ב-2012 ובשנים האחרונות נאבק בפציעות חוזרות ונשנות בירך, מה שגרם לו לעבור מספר ניתוחים ולשקול פרישה, כשבשנה וחצי האחרונות הוא שב לסבב, אך לא מזכיר את אותו שחקן עיקש ואנרגטי שהיה. "הייתי אומר את אותם דברים גם אם הייתי מנצח, אני מבטיח. זה היה לא הגיוני בשום צורה והוא יודע את זה".
5 צפייה בגלריה
אנדי מארי
אנדי מארי
"איבדתי את הכבוד שהיה לי כלפיו". אנדי מארי
(צילום: AP)
מארי המשיך: "משהו צריך להשתנות בענף. זה לא טוב עבור הטניס, זה לא טוב עבור הטלוויזיה, זה לא טוב עבור האוהדים. אני חושב שזה לא טוב גם עבור השחקנים. אני יושב כאן אחרי משחק מול אחד השחקנים הכי טובים בעולם, ובמקום לדבר על כמה הוא מדהים, כמה טוב הוא עבור הענף, כמה זה היה נהדר עבורי לתת הופעה כזו אחרי כל מה שעברתי בארבע השנים האחרונות, אני מדבר על טיפולים רפואיים והפסקות שירותים. אלו פשוט שטויות, אני לא חושב שזה הוגן".
עוד אמר הבריטי: "זה מאכזב, כי אני מרגיש שזה השפיע על התוצאה של המשחק. אני לא אומר שבהכרח הייתי מנצח, אבל הייתה לכך השפעה למה שקרה אחרי ההפסקות הללו. אני חושב שהוא שחקן מבריק, אבל יש לי אפס סובלנות כלפי דברים כאלו".
זו לא הפעם הראשונה השנה שציציפאס מואשם ברמאות במהלך משחק. לפני פחות משבועיים, בטורניר סינסינטי, אלכסנדר זברב האשים את היווני שלקח את הטלפון הסלולרי שלו לחדר ההלבשה ודיבר עם אביו (שהוא גם מאמנו), מה שאסור על פי חוקי הסבב.
5 צפייה בגלריה
סטפנוס ציציפאס
סטפנוס ציציפאס
"מעולם לא עברתי על שום חוק". סטפנוס ציציפאס
(צילום: AP)
לזברב לא הייתה שום הוכחה שציציפאס עבר על החוקים, אך טען שלכל הפחות ההפסקה הארוכה הייתה ניסיון להשפיע על הקצב שלו ולגרום לו לתסכול.
אתמול היווני הגיב לשני האירועים ודחה את ההאשמות של זברב: "מעולם בקריירה שלי לא עשיתי את זה. אני חושב שזה היה ברור שלקחתי את הבגדים איתי כשעזבתי את המגרש, וזה הזמן שלוקח לי להחליף בגדים ולחזור למגרש. מעולם לא עברתי על שום חוק ואני לא רואה שיש איזו בעיה עם מה שעשיתי בכלל".

אוסקה פתחה את מסע ההגנה על התואר עם ניצחון

בנשים היה קצת יותר רגוע. האלופה המכהנת נאומי אוסקה (3) לא התקשתה להעפילה לסיבוב השני. היפנית בת ה-23, שזכתה להדליק את אש המשחקים באולימפיאדת טוקיו לפני כחודש, חלפה על פני מראי בוזקובה (55) הצ'כית עם 4:6, 1:6 חלק, במשחק שארך שעה ו-33 דקות.
"זה קצת משוגע להופיע מול כל כך הרבה קהל כאן", סיפרה אוסקה בסיום. "בשנה שעברה להתחרות מול יציעים ריקים היה מעט מוזר עבורי, אני שמחה לראות את זה. אני מרגישה בנוח כאן ואני מאוד שמחה שניצחתי".
5 צפייה בגלריה
נאומי אוסקה
נאומי אוסקה
אהבה לראות את הקהל. נאומי אוסקה
(צילום: AP)
הבלארוסית ארינה סבאלנקה, המדורגת שנייה, עבדה קשה מול נינה סטויאנוביץ' הסרבית (93), אך בסופו של דבר גברה עליה 4:6, (4) 7:6, 0:6. בלארוסית נוספת, ויקטוריה אזרנקה (18), ניצחה את הצ'כית טרזה מרטינצובה 4:6, 0:6.
אלינה סביטולינה, האוקראינית המדורגת חמישית, טיילה מול רבקה מרינו הקנדית וניצחה אותה 2:6, 3:6.