טורניר מונטה קרלו מסדרת המאסטרס 1,000 מבשר בכל שנה על פתיחת עונת החימר בטניס העולמי. הוא נחשב לאחד הטורניר היוקרתיים ביותר בסבב ומחלק פרסים בסך כולל של מעט יותר משני מיליון אירו (חווה ירידה גדולה בגלל הקורונה).
הוא בדרך כלל נותן כיוון כללי לשחקנים שהולכים לככב בעונת החימר ובעיקר ברולאן גארוס – ברור שבגראנד סלאם בפריז יש רק פייבוריט אחד, רפאל נדאל, אבל יש כאלו שכבר מפנטזים על סנסציה.
5 צפייה בגלריה
רפאל נדאל
רפאל נדאל
לא היה במיטבו. רפאל נדאל
(צילום: AP)
5 צפייה בגלריה
אנדריי רובלב
אנדריי רובלב
שחקן מצוין. אנדריי רובלב
(צילום: AFP)
אחד מהם הוא הרוסי אנדריי רובלב (8 בעולם) שהדהים היום את שחקן החימר הטוב בהיסטוריה, שזכה במונטה קרלו 11 פעמים בעבר, רפאל נדאל (3).
רובלב ניצח את הספרדי 2:6, 6:4, 2:6 במשחק שארך שעתיים ו-33 דקות והעפיל לחצי הגמר. רפא שב למגרשים לראשונה מאז ההדחה ברבע גמר אליפות אוסטרליה, וכנראה שגם הוא לא ציפה שהמסע שלו במונאקו יסתיים כל כך מהר.
הרוסי בן ה-23 מוכיח שיש לו מה למכור ברמות הגבוהות ביותר, ואין יותר מדי אנשים שיכולים לזקוף לזכותם ניצחון מול נדאל על חימר. הטניס של המדורג 3 בעולם היה מעט מבולבל ומשחקוני ההגשה שלו היו רעים מאוד – רובלב ניצל זאת ושבר לא פחות משבע פעמים (מ-15 הזדמנויות).
5 צפייה בגלריה
אנדריי רובלב
אנדריי רובלב
מותר לך לחגוג. אנדריי רובלב
(צילום: getty images)
רובלב נזקק לנקודת משחק אחת בלבד כדי לסגור את הסיפור. יריבו בשלב הבא יהיה קספר רוד (27) מנורווגיה, שהדיח את מי שזכה בטורניר בפעם הקודמת שהתקיים (2019), פאביו פוניני (18) מאיטליה.
רוד סגר את הסיפור תוך שעה ו-38 דקות עם 4:6, 3:6 משכנע וממשיך במגמת ההתקדמות שלו בתקופה האחרונה.
5 צפייה בגלריה
פאביו פוניני
פאביו פוניני
גם האלוף בחוץ. פאביו פוניני
(צילום: EPA)
5 צפייה בגלריה
דן אוואנס
דן אוואנס
נמצא במומנטום נהדר. דן אוואנס
(צילום: AP)
בחמי הגמר השני סטפנוס ציציפאס (5), שעלה הודות לפרישתו של אלחנדרו דוידוביץ' פוקינה (58), יתמודד מול דן אוואנס (33) מבריטניה, שממשיך במומנטום שלו מהניצחון על נובאק ג'וקוביץ' וגבר גם על דויד גופן (15) הבלגי.