עברה רבע מאה מאז הפעם האחרונה שבה טניסאית שהפסידה את המערכה הראשונה בגמר אליפות ארה"ב, זכתה בסופו של דבר בתואר. בפעם שעברה זו הייתה ארנצ'ה סאנצ'ס ויקאריו מול שטפי גראף, ואתמול עשתה זאת נאומי אוסקה עם מהפך מול ויקטוריה אזרנקה.
"מבחינתי הרגשתי שזה פשוט יהיה מאוד מביך להפסיד בגמר הזה תוך פחות משעה", סיפרה אוסקה על התחושות לאחר שהפסידה 6:1 במערכה הראשונה וישבה על הכסא שלה בזמן המנוחה כשמגבת מכסה את כל ראשה, כאילו היא מתחבאת מבושה. "אבל הבנתי שאני חייבת לשנות את הגישה השלילית שלי.
2 צפייה בגלריה
אוסקה חוגגת
אוסקה חוגגת
אוסקה חוגגת
(צילום: AFP)
"לא ממש חשבתי על לנצח", אמרה אוסקה, שעוד הייתה על סף פיגור 3:0 ושתי שבירות נגדה במערכה השנייה, לפני שהחלה את ההתאוששות המופלאה שהסתיימה עם 3:6, 3:6 בשתי המערכות האחרונות וזכייה בתואר. "פשוט רציתי להיות יותר תחרותית. איכשהו סיימתי עם הגביע".
אוסקה החמיאה בדרך מקורית ליריבתה בגמר אזרנקה כשאמרה: "אני רוצה לברך את ויקה על הגמר, אבל אני לא רוצה לפגוש אותך בעוד גמרים", צחקה. "ממש לא נהניתי וזה היה משחק מאוד קשה עבורי, אבל מאוד מעורר השראה עבורי. יצא לי לראות אותך בעבר משחקת כאן כשהייתי קטנה ועכשיו ניתנה לי ההזדמנות הזאת מולך".
2 צפייה בגלריה
אוסקה חוגגת
אוסקה חוגגת
אזרנקה מחייכת בזמן הנאום של אוסקה
(צילום: EPA)
אוסקה, שבכל אחד משבעת השלבים של התחרות הגיעה עם מסכה שמכבדת את זכרו של קורבן שחור אחר של אלימות משטרתית בארה"ב, התייחסה לכך: "זה יותר המסר שאתם קיבלתם מאשר מה שאני הישגתי. המטרה הייתה לאפשר לאנשים להתחיל לדבר על זה יותר. כשאני הייתי בתוך הבועה, זה היה מה שספגתי בתקשורת, וככל שאנשים יותר צייצו, ככה יותר דיברו על זה".
את הזכייה היא בחרה לחגוג לאחר המשחק דווקא עם מחווה לקובי בראיינט המנוח: "לבשתי את הגופייה הזו אחרי כל משחק שלי, אני באמת מאמינה שזה נתן לי כוח", כתבה בפוסט שכלל תמונה שלה אוחזת בגביע כשהיא לבושה בגופייה של כוכב העבר במדי הלייקרס, הקבוצה של עיר מגוריה לוס אנג'לס.
אוסקה עם הגופייה של קובי ועם הגביע
תושב אחר של העיר שהיה אחד מרבים שפירגנו לה על ההישג, היה לברון ג'יימס, שצייץ "יופי של קאמבק", שעות ספורות לפני שעלה להשלים את העבודה שלו עם ניצחון על יוסטון והעפלה לגמר המערב ב-NBA.
הציוץ של לברון
גם טניסאי העבר והאקטיביסט ג'יימס בלייק בירך: "ברכות, איזו הופעה. תודה על הקול שלך ועל הטניס המשובח".
הברכות של ג'יימס בלייק
אגדת הטניס מרטינה נברטילובה הגיבה: "מיקס של צדק חברתי וספורט - ובדרך לא רעה - ברכות נעמי אוסקה אלופת ארה"ב".
ונברטילובה