יש דברים שהם כמו חוקי טבע: רפאל נדאל בגמר רולאן גארוס, למשל. הספרדי המדורג שני בעולם ניצח הערב בשלוש מערכות את הארגנטינאי דייגו שוורצמן, 3:6, 3:6, 6:7(0) והעפיל לגמר ה-13 שלו בטורניר. בכל 12 הקודמים הוא גם ניצח וזכה בתואר. נדאל לא איבד אף מערכה עד כה בטורניר השנה.
המשחק התאפיין ברצפים של שבירות, אבל איכשהו בכל פעם נדאל היה זה שיצא כשידו השמאלית על העליונה. הוא הציל שתי נקודות שבירה במשחקון הראשון במשחק, שהיה מורט עצבים עבורו, מיד אחר כך השיג שבירה במשחקון השני ועלה ל-0:2, נשבר חזרה אבל שוב השיג יתרון במשחקון ההגשה הבא של שוורצמן ועלה ל-1:3. משם הוא שמר על ההגשות בדרך לניצחון 3:6 במערכה.
3 צפייה בגלריה
רפאל נדאל
רפאל נדאל
נדאל בפעולה
(צילום: getty images)
3 צפייה בגלריה
דייגו שוורצמן
דייגו שוורצמן
דייגו שוורצמן. נדאל היה גדול עליו
(צילום: רויטרס)
המערכה השנייה הלכה חלק יותר עם שבירות של רפא במשחקון השלישי והתשיעי ועוד 3:6. המערכה השלישית התנהלה בצורה מעט משונה, כשנדאל משיג שבירה במשחקון הרביעי ועולה ל-1:3, אבל בעקבותיה הגיעו שלוש שבירות רצופות של שני המשחקים כששוורצמן, המדורג 14 בעולם, חוזר לעניינים ונשאר בתמונה. לכל אחד מהשחקנים היה משחקון בו היו לו שלוש אפשרויות שבירה - עבור נדאל זה היה המשחקון השביעי בו לא הצליח לשבור ועבור שוורצמן במשחקון ה-11, במצב של 5:5, אך נדאל שרד את זה ועלה ל-5:6.
שוורצמן שמר גם הוא על ההגשה וזה הלך לשובר שוויון, שם נדאל התחיל הכי מהר, והגביר. הוא החזיר כל כדור של שוורצמן, אילץ אותו לטעות ועלה ל-0:5 מהיר, כשיריבו נראה מיואש ומתוסכל. זה לא השתפר גם בשתי הנקודות הבאות, שהסתיימו עם 0:7 בטיי-ברייק וניצחונו ה-99 של נדאל בתולדות הטורניר. הניצחון ה-100 כבר יהיה שווה את התואר ה-13.
3 צפייה בגלריה
רפאל נדאל
רפאל נדאל
נדאל. בלי לאבד מערכה בינתיים
(צילום: getty images)