לא הרבה היה חסר כדי שאיטליה תודח בחצי גמר גביע דייויס בידי סרביה לפני יומיים. נובאק ג'וקוביץ', שרק שישה ימים לפני כן גבר על יאניק סינר בגמר טורניר גמר הסבב בדרך לזכייה השביעית בקריירה, הוליך על יריבו האיטלקי 4:5 במערכה השלישית והיה עם שלוש נקודות משחק ביד. עם זאת, סינר הצליח לעשות את הבלתי ייאמן ולהפוך את הקערה על פיה והשאיר את איטליה בחיים. מאוחר יותר באותו יום, סינר השיג ניצחון נוסף על שיאן הזכיות בתארי גראנד סלאם במשחק הזוגות ששלח את האיטלקים לגמר נגד אוסטרליה - בסיומו הניפו את גביע דייויס לראשונה לאחר 47 שנים.
פרשנים רבים בטניס העולמי טענו כי סינר יגיע רחוק, עוד לפני שמלאו לו 20. הג'ינג'י ניחן בחבטות עוצמתיות וכישרון רב, אך בניגוד לקרלוס אלקראס, שבגיל 19 זכה בגראנד סלאם הראשון שלו ואף תפס את המקום הראשון בדירוד העולמי - סינר נראה כמי שלא מצליח למצות את הפוטנציאל שלו. עד השנה.
2 צפייה בגלריה
הטניסאי האיטלקי יאניק סינר
הטניסאי האיטלקי יאניק סינר
נראה שהוא סוף-סוף ממצה את הפונציאל. יאניק סינר
( Clive Brunskill/Getty Images)
סינר זכה עד כה בעשרה תארים במהלך הקריירה שלו, אך אף אחד מהם לא מייג'ור. הוא גם לא הצליח להגיע לגמר באף טורניר גראנד סלאם, כשהישג השיא שלו הוא חצי גמר טורניר ווימבלדון בשנה הנוכחית. ובכל זאת, ב-2023 - ובשבועות האחרונים בפרט - נראה כי המדורג 4 בעולם השתדרג בצורה כזו שמצדיקה את ההייפ שהלך וגדל סביבו בגיל 19. יעידו על כך שלושה ניצחונות על ג'וקוביץ' בתוך פחות משבועיים.
אבל זו לא רק העובדה שהוא ניצח את 'נולה' שלוש פעמים בתקופה האחרונה (פעמיים בדייויס ועוד פעם אחת בשלב הבתים של טורניר גמר הסבב). הוא גבר על סטפנוס ציציפאס (6 בעולם), הולגר רונה (8 בעולם) ודניל מדבדב (3 בעולם) עד שנעצר בגמר, כאמור, על ידי ג'וקוביץ'.

התלבט בין סקי לכדורגל

עד גיל 13 סינר עדיין לא היה בטוח באיזה ענף ספורט הוא רוצה להתמקצע. בנוסף לטניס, הוא ליהטט עם כדורגל ומגלשי הסקי. הוא אף ויתר על טניס למשך שנה למען הסקי, אך בסופו של דבר, הוא החליט לשים בצד את שני הענפים האחרים ובחר בכדור ובמחבט, החלטה שלא הייתה מובנת מאליה.
בשביל להגשים את החלום להיות שחקן טניס מקצועי, נאלץ סינר לעזוב את ביתו בכפר איניצ'ן וליסוע לאזור גנואה על מנת להצטרף לאקדמיה של ריקרדו פיאטי, שאימן מספר טניסאים שהגיעו לטופ 10. אחד מהם היה נובאק ג'וקוביץ' - כשהיה בן 18.
2 צפייה בגלריה
הטניסאי האיטלקי יאניק סינר
הטניסאי האיטלקי יאניק סינר
הגראנד סלאם הראשון מחכה. סינר עם גביע דייויס
(LLUIS GENE / AFP)
בגיל 18 כבר זכה סינר בתואר הראשון בקריירה שלו בסבב העולמי, כשזכה בטורניר שנערך בברגמו שבמולדתו. בכך הוא הפך לטניסאי הראשון שנולד בשנת 2001 שמגיע לגמר טורניר צ'לנג'ר. מספר שבועות אחר כך רשם הופעה ראשונה בטורניר גראנד סלאם, כשהעפיל לאליפות ארה"ב הפתוחה. ב-2020 כבר הגיעו ניצחונות ראשונים על שחקנים מהעשירייה הראשונה כמו סשה זברב ודניל מדבדב.

הקפיצה הבאה

על אף שלא הצליח לזכות בטורניר גמר הסבב, סינר נמצא בכושר הטוב בקריירה שלו עד כה, ובגיל 22 נראה כי השיא עוד לפניו. הוא עוד צריך לשבור את מחסום הגראנד סלאם, ואחרי שהוביל את איטליה לזכייה בגביע דייויס אחרי כמעט 50 שנה, נראה שהוא בשל לעשות את הקפיצה לעבר פסגת הטניס העולמי.
בעוד קצת פחות מחודשיים תתחיל אליפות אוסטרליה הפתוחה. הישג השיא שלו במלבורן הוא רבע הגמר ב-2022, כאשר בשנה שעברה הודח על ידי ציציפאס בתום מותחן בשמינית הגמר. הפעם, כשהוא נישא על גלי המומנטום של סיומה של 2023, הוא רוצה לטרוף את 2024, השנה בה הוא צריך לזכות בתואר הגראנד סלאם הראשון שלו.