נובאק ג'וקוביץ' יפגוש את מתאו ברטיני בגמר ווימבלדון. הסרבי ניצח הערב (שישי) את דניס שפובלוב 6:7 (3), 5:7, 5:7 ורחוק ניצחון אחד מזכייה בגראנד סלאם מספר 20 בקריירה שתשווה אותו לרוג'ר פדרר ורפאל נדאל. שפובלוב, שהיה הקנדי השלישי בהיסטוריה שהעפיל לחצי גמר ווימבלדון פגש את הסרבי בפעם השביעית בקריירה ולא הצליח לרשום ניצחון בכורה מולו.
נולה העפיל לגמר ווימבלדון בפעם השביעית בקריירה והשלישית ברציפות. המאזן שלו עד כה בגמרים באנגליה עומד על 1:5 וההפסד היחיד שלו במעמד היה ב-2013 לאנדי מארי. אם ינצח את ברטיני הוא יסמן וי על שלושת טורנירי הגראנד סלאם הראשונים של השנה, דבר שנעשה רק חמש פעמים בהיסטוריה.
4 צפייה בגלריה
נובאק ג'וקוביץ'
נובאק ג'וקוביץ'
נובאק ג'וקוביץ'. מתקרב לתואר נוסף
(צילום: גטי אימג'ס)
4 צפייה בגלריה
נובאק ג'וקוביץ'
נובאק ג'וקוביץ'
נלחם על כל כדור
(צילום: EPA)
הקנדי (12 בעולם) ממש לא התכוון לעשות חיים קלים למדורג ראשון בעולם. הוא שבר את ג'וקוביץ' במשחקון השלישי של המערכה הראשונה וכבר הוביל 3:5 לפני שנשבר בעצמו במשחקון העשירי. המערכה הלכה לשובר שוויון בו נולה השיג חמש מיני-שבירות ניצח 3:7 ועלה ל-0:1.
גם המערכה השנייה הייתה צמודה לכל אורכה והטניסאים הציגו משחק קשוח, שמרו על ההגשות שלהם עד המשחקון העשירי בו הצליח ג'וקוביץ' לשבור. הוא זכה גם בנקודה הבאה ועלה ל-0:2. שפובלוב לא ויתר גם במערכה השלישית ונותר צמוד לנולה כמעט לכל אורכה. במשחקון ה-11 הוא איבד את ההגשה ומשם הסרבי המשיך ל-5:7 נוסף ולניצחון במשחק.
4 צפייה בגלריה
דניס שפובלוב
דניס שפובלוב
דניס שפובלוב. נתן פייט, אבל זה לא הספיק
(צילום: AP)
4 צפייה בגלריה
נובאק ג'וקוביץ'
נובאק ג'וקוביץ'
נולה חוגג
(צילום: AP)
בסיום המערכה השנייה התרחש אירוע חריג למדי, כאשר שפובלוב השתלח בשופט לאחר פסיקת מערכת "עין הנץ". הסרבי ביקש לבחון האם הכדור שהגיש היה בתחומי המגרש - והמערכת הראתה שאכן כך. הקנדי בתגובה זעם על התנהלות השופט: "איך אתה יכול לפסוק דבר כזה בנקודת מערכה? אתה עושה צחוק? הקריאה הייתה חצי שעה לפני החבטה שלי. ברכותיי, זו הפעם האחרונה שלך על הכיסא הזה".
כאמור יריבו של ג'וקוביץ' בגמר יהיה מטאו ברטיני, שעלה בפעם הראשונה בקריירה לגמר של גראנד סלאם. האיטלקי שמדורג במקום התשיעי בעולם הציג משחק מצוין מול הוברט הורקאץ' הפולני וניצח 3:6, 0:6, 7:6 (3), 4:6. אם יצליח להדהים את ג'וקוביץ' יהפוך לאיטלקי הראשון שזוכה בווימבלדון.