המדורג 4 בעולם תחת חקירה. ה-ATP הודיעו היום (שני) כי יחקרו את האשמותיה של אולגה שאריפובה בנוגע להתעללות מצידו של אלסנדר זברב.
באוקטובר לפני שנה סיפרה הטניסאית לשעבר, שהייתה בת זוגו של זברב, כי חוותה מצידו התעללות נפשית ובמקרים שונים גם פיזית. "זה היה באוגוסט 2019 בניו יורק. יצאתי עם שתי חברות וחזרנו מאוחר", כתבה בזמנו שאריפובה בחשבון האינסטגרם שלה. "סשה התרגז עלי. הוא ניסה לחנוק אותי עם כרית, שם אותה על הפנים שלי וישב עליי, ואחר כך דחף אותי לקיר והטיח בו את ראשי, ניסיתי לברוח מהחדר כמה פעמים אבל הוא עצר אותי. הצלחתי לברוח ללובי, ושם הוא הצמיד אותי לכניסה צדדית וצעק עליי שאני לא שווה כלום, שלאף אחד לא יהיה אכפת אם הוא יעשה לי משהו. הצלחתי לברוח לרחוב כשאני יחפה".
2 צפייה בגלריה
זברב מאוכזב
זברב מאוכזב
ה-ATP פתח בחקירה. זברב
(צילום: AFP)
2 צפייה בגלריה
אלכסנדר זברב
אלכסנדר זברב
מכחיש את הטענות על אלימות. זברב
(צילום: AP)
"אנחנו מגנים כל סוג של אלימות או התעללות ונחקור את ההאשמות", החליטו ב-ATP לשבור שתיקה ארוכה. מנכ"ל ה-ATP, מסימו קאלבלי, הוסיף כי "ההאשמות שהועלו נגד זברב הן רציניות ויש לנו אחריות להתייחס אליהן. אנחנו מקווים שהחקירה שלנו תאפשר לנו להבין את העובדות ולקבוע תגובה הולמת".
הטניסאי הגרמני הכחיש את ההאשמות וגם היום, לאחר הסתעפות הפרשה, טען: "אני מקבל את החקירה בנוגע לסוגיה שלי וביקשתי מה-ATP להתחיל בחקירה הזו במשך חודשים. כמו שהצהרתי לפני כן, אני מכחיש מכל וכל את כל הטענות הללו".
אגב, זברב הוא המקרה השני של שחקן בטופ העולמי (ניקולוז בזילישווילי הואשם בתקיפה של גרושתו וחזר לסבב לפני הופעתו בבית המשפט) שמואשם באלימות כלפי נשים.