החותרת מורן סמואל רשמה לפנות בוקר (בין שבת לראשון) את הישג השיא שלה בקריירה - מדליית כסף במשחקים האולימפיים בגמר ל-2,000 מטר, אחרי שחצתה את קו הסיום בזמן של 11:18.39 דקות.
המשחקים הפראלימפיים ב-ynet - למתחם המיוחד
רגע אחרי התראיינה סמואל לאולפן ynet: "זו תחושה מטורפת, באמת, כיף גדול. היה מקצה מאוד קשוח היום, תנאים לא פשוטים בכלל פה בטוקיו, רוח גב מטורפת, לדעתי התחרות עם התנאים הכי קשים שהתחריתי, בה אבל תוצאה מדהימה ומלחמה עד השנייה האחרונה. לא ויתרתי ואני כל כך שמחה על התוצאה".
2 צפייה בגלריה
סמואל ומדליית הכסף
סמואל ומדליית הכסף
סמואל ומדליית הכסף
(צילום: לילך וייס)
2 צפייה בגלריה
סמואל עושה שרירים למצלמה
סמואל עושה שרירים למצלמה
חוגגת אחרי הגמר
(צילום: לילך וייס)
על הרגע בו הבינה שהיא הולכת לזכות במדליית הכסף, אמרה החותרת הישראלית: "ידעתי את זה רק במטרים האחרונים. היה שם קרב גם עם הנורבגית והצרפתייה, אבל דחפתי ולא ויתרתי, ובאמת ב-15 גריפות האחרונות, שזה משהו כמו 30 שניות, הבנתי שאני עושה את זה. הייתה לי תחושה של התרוממות רוח עם כל העייפות של המקצה. רק חיכיתי לדבר עם המשפחה ולעלות על הפודיום".
סמואל גם נשאלה על הסיקור התקשורתי שהיא וחבריה למשלחת מקבלים: "אני חושבת שזה משתפר מאולימפיאדה לאולימפיאדה, וככה זה צריך להיות. שיתופי פעולה בין הוועד האולימפי לפראלימפי מראה שצריך להגיד את זה באותה נשימה, משחקים אולימפיים ואחר כך משחקים פראלימפיים. יש לנו ספורטאים מעולים כפי שאתם יכולים לראות במשחקים האלה, ואין ספק שמגיע לזה אותו מקום ואותו רעש תקשורתי. הרבה פעמים אומרים ניצחון הרוח על הגוף, במיוחד לאנשים בכיסא גלגלים, ודווקא כשמדברים רק על ספורט צריך להתמקד שהעבודה היא אותה עבודה"