המשחקים הפראלימפיים בטוקיו נכנסו ליום התחרויות הרביעי עם לא מעט אירועים עבור המשלחת הישראלית. עמי דדאון זכה במדליה השלישית של הכחולים-לבנים באירוע, אחרי שסיים במקום השני בגמר 150 מטר מעורב אישי בבריכה בטוקיו בזמן של 2:29.48 דקות (שיא ישראלי חדש). מוקדם יותר, איאד שלבי שבר את שיא העולם באותו משחה בדרגת נכות 1 הקשה ביותר, אך לא עלה לגמר. לילה מושלם בחתירה עם שלושה גמרים.
המטרה של ישראל בסוף השבוע היא להגדיל את כמות המדליות בהן זכתה המשלחת עד כה. כזכור, שלבי ענד על צווארו את מדליית הזהב במשחה ל-100 מטר גב, ואתמול מארק מליאר זכה בזהב במשחה ל-200 מטר מעורב אישי עם שיא עולם חדש.
6 צפייה בגלריה
עמי דדאון
עמי דדאון
עמי דדאון
(צילום: לילך וייס)

15:10: הטניסאי ויינברג הודח

במשחק נוסף בטניס בכיסאות גלגלים, שרגא ויינברג, שהגיע בפעם החמישית למשחקים הפראלימפיים בקריירה שלו, נוצח בסיבוב הראשון בטורניר הקוואד (דרגת הנכות הקשה ביותר) 6:0, 6:3 על ידי נילס וינק ההולנדי והודח מהתחרות לאחר 53 דקות.
6 צפייה בגלריה
שרגא ויינברג
שרגא ויינברג
שרגא ויינברג
(צילום: gettyimages)

15:05: הטניסאים ברדיצ'בסקי וששון בשמינית

צמד הטניסאים בכסאות גלגלים, אדם ברדיצ'בסקי וגיא ששון, עלה לשמינית הגמר לאחר שיריביהם רפאל מידיריוס ומוריצ'ו פומי פרשו במצב של 1:6, 0:2 לטובת הישראלים, בתום 48 דקות בלבד של משחק.

14:30: נדב לוי פתח עם ניצחון

שחקן הבוצ'ה נדב לוי, פתח את השתתפותו במשחקים הפראלימפיים בטוקיו עם ניצחון חלק של 0:8 על הברזילאית נטלי דה-פרין במסגרת בית 4. אלו המשחקים האחרונים והתחרות האחרונה שבה מתקיימים משחקים מעורבים לגברים ונשים.

12:24: נבחרת הכדורשער ברבע הגמר

הישג נהדר לנבחרת הכדורשער נשים של ישראל, שהבטיחה את העפלתה לרבע הגמר לאחר ניצחון 3:8 על נבחרת הוועד הפראלימפי הרוסי, אלופת העולם, במחזור השלישי בבית 3. כבשו לישראל: ליהי בן דוד 4, אורי מזרחי ואילהם מחמיד 2 כ"א. מחר, במחזור האחרון, ישראל תפגוש את סין, כשניצחון נוסף יעניק לה הגרלה נוחה בשלב הבא.

11:34: מדליית כסף לעמי דדאון ב-150 מטר מעורב אישי

עוד מדליה לישראל. השחיין הנהדר סיים שני בגמר המשחה ל-150 מטר מעורב אישי בטוקיו בזמן של 2:29.48 דקות (שיא ישראלי חדש), וסידר למשלחת מדליה שלישית במשחקים הפראלימפיים. קאמבק יפה אחרי הפסילה שלו לפני יומיים ב-100 מטר חופשי. במדליית הזהב זכה רומן ז׳דאנוב מהוועד האולימפי הרוסי, ששבר את שיא העולם שלו עם 2:21.17. במדליית הארד הסתפק סוזוקי טקאיוקי היפני עם 2:40.53.
6 צפייה בגלריה
אור מזרחי בפעולה
אור מזרחי בפעולה
אור מזרחי בפעולה
(צילום: רויטרס)

5:58: לילה מושלם לחתירה

נבחרת החתירה המורכבת מאחיה קליין, ברק צור, סימונה גורן, מיכל פיינבלט וההגאית מלינה מילר, סיממה את שלב הניחומים במקום השני בזמן של 7:09.59 דקות – ועלתה לגמר בתום פיניש אדיר במאבק על הכרטיס מול הרביעייה האוקראינית, ובכך השלימה לילה מושלם עם שלושה גמרים לענף במשחקים הפראלימפיים.

4:19: שמוליק דניאל בגמר החתירה

החותר שמוליק דניאל עלה לגמר תחרות החתירה בסירת יחיד, לאחר שסיים את מקצה הניחומים שני בזמן של 9:28.78 דקות. שני הראשונים בלבד בכל מקצה עלו אוטומטית לגמר.
6 צפייה בגלריה
נבחרת החתירה חוגגת
נבחרת החתירה חוגגת
נבחרת החתירה חוגגת
(צילום: קרן איזיקסון)
6 צפייה בגלריה
שמוליק דניאל
שמוליק דניאל
שמוליק דניאל
(צילום: קרן איזיקסון)

4:16: איאד שלבי שבר את שיא העולם אך לא עלה לגמר

איאד שלבי ממשיך להראות שהוא נמצא בכושר נהדר, כשזינק הפעם למשחה ל-150 מטר מעורב וקבע שיא עולם חדש – 4:52.88 דקות, שיפור של כמעט חמש שניות לשיא הקודם שגם היה שלו. למרות התוצאה הפנטסטית, השחיין הערבי-ישראלי דורג במקום ה-11 הכללי ולא העפיל לגמר מאחר שהוא שוחה בדרגת הנכות הקשה ביותר, ואילו שאר השחיינים במקצים מתחרים בדרגות נכות "קלות יותר", זאת מכיוון שלא היו מספיק משתתפים בקטגוריה של שלבי.

4:01: מורן סמואל עלתה (שוב) לגמר

החותרת הישראלית מורן סמואל, נושאת דגל ישראל בטקס הפתיחה, שסיימה ראשונה את שלב המוקדמות במקצה ל-2,000 מטרים חתירה בסירת יחיד, אך בסופו של דבר התבשרה כי נפסלה בגלל כיסא לא תקין, נאלצה לעבור לשלב הניחומים, אך הוכיחה שהתוצאה שהשיגה לא הייתה מקרית.
סמואל חצתה את קו הסיום ראשונה בשלב הניחומים בזמן של 10:33.34 דקות, המהווה שיא אישי חדש -ועלתה לגמר המשחקים הפראלימפיים בטוקיו שיתקיים ביום ראשון.
6 צפייה בגלריה
מורן סמואל
מורן סמואל
מורן סמואל
(צילום: קרן איזיקסון)

3:59: ורוניקה גירנקו לא בגמר

השחיינית ורוניקה גירנקו השתתפה במוקדמות המשחה ל-150 מטר מעורב, השיגה תוצאה של 4:32.00 דקות, דורגה במקום ה-16 הכללי ולא עלתה לגמר.

3:36: עמי דדאון ינסה להביא מדליה שלישית

יומיים לאחר שנפסל ב-100 מטר חופשי, עמי דדאון הראה שהוא שם את הכל מאחוריו ומסתכל קדימה למשחים הבאים שלו, כאשר השתתף במוקדמות ל-150 מטר מעורב וקבע תוצאה של 2:33.92 דקות.
דדאון דורג ראשון במקצה שלו, ושני בדירוג הכללי במוקדמות כשלפניו שיאן העולם המייצג את הוועד האולימפי הרוסי, רומן ז'דאנוב. הגמר ייערך היום ב-11:27.
פורסם לראשונה: 07:09, 28.08.21