לאחר קריירה מפוארת של 30 שנה, במהלכה השתתף בשמונה אולימפיאדות פראלימפיות וזכה בשמונה מדליות (ארבע מכסף וארבע מארד), הקלע דורון שזירי הודיע הלילה (בין שבת לראשון) על פרישה כשהוא בן 54. שזירי עשה זאת לאחר שלא עלה לגמר בירי ל-50 מטר במצב שכיבה ביום האחרון של המשחקים הפראלימפיים בטוקיו.
שזירי סיים במקום ה-21 הכללי מתוך 48 משתתפים עם 613.5 נקודות בסך הכל. הישראלי פתח טוב, כולל 106 נקודות בסט השלישי, אך נחלש ברביעי ובאותו רגע איבד מעשית את הסיכוי להעפיל לגמר.
3 צפייה בגלריה
דורון שזירי
דורון שזירי
קריירה ארוכה ומרשימה. דורון שזירי
(צילום: קרן איזיקסון)
"כל דבר טוב מגיע לסוף שלו, גם הדברים הטובים וגם הדברים הרעים", סיפר שזירי. "זה מה שיש כנראה ואי אפשר לעשות יותר מזה. אני לא מצטער שהגעתי לטוקיו, כנראה הייתי צריך לעבור את זה כדי להבין את זה. אם היו לי ספקות קודם לכן, אז עכשיו אני בטוח".
מאמנו גיא סטריק אמר: "דורון ללא ספק אחד הספורטאים הפראלימפיים הכי גדולים שהיו במדינה. חוץ מהאולימפיאדה הזאת הוא חזר עם מדליה או שתיים בכל משחקים שהשתתף. כנראה שהגיל עושה את שלו ואף אחד לא יכול לקחת מה שדורון השיג, כל תואר אפשרי. הוא שם דבר בקליעה העולמית ואני אוהב אותו".
באוגוסט 1987 שזירי דרך על מוקש בעת פעילות פתיחת ציר סמוך למוצב הבופור. בשל חומרת הפציעה נקטעה רגלו מתחת לברך. לאחר הפציעה אושפז שזירי לזמן קצר בבית החולים רמב"ם ובהמשך הועבר לשיקום בבית החולים תל השומר. עם תום תהליך השיקום, שארך כארבעה חודשים, הוא חזר לאזרחות.
בתקופה שלאחר השיקום למד צילום ועבד כמסייע של צלם אופנה. בהמשך עבד אצל יבואן של כיסאות גלגלים בהתאמת הכיסאות לנכים וכמובן החל להתחרות בענף הקליעה, בו הגיע להישגים שמיצבו אותו כאחד הספורטאים הגדולים בתולדות מדינת ישראל.
3 צפייה בגלריה
דורון שזירי
דורון שזירי
"אם היו לי ספקות קודם, אז עכשיו אני בטוח". דורון שזירי
(צילום: קרן איזיקסון)
במהלך הקריירה המפוארת שלו כאמור שזירי הצליח להשיג שמונה מדליות במשחקים הפראלימפיים (ארבע מכסף ועוד ארבע מארד), זכה בתואר אלוף העולם ב-2006 והוסיף למאזנו גם שלוש מדליות נוספות בתחרות זו (פעמיים כסף וארד אחד) ופעמיים הוכתר כאלוף אירופה (2001 ו-2007).

הקלעית יוליה צ'רנוי פיספסה את המקום בגמר

מלבד שזירי, גם הקלעית השתתפה במוקדמות למרחק 50 מטר במצב שכיבה (התחרות היא מעורבת לנשים וגברים) והייתה במרחק נגיעה בלבד מהגמר. צ'רנוי סיימה עם 616.3 נקודות ובמקום העשירי הכללי, כאשר חסרו לה בסך הכל 1.1 נקודות כדי להתברג בשמינייה הראשונה.
הקלעית בת ה-41, מדליסטית הארד מאליפות העולם 2019, שנולדה עם שיתוק מוחין קל שמקשה עליה את ההליכה ברגל ימין ונעזרת בשביל כך במקל הליכה, שמרה על יציבות לאורך ששת הסטים, והסט האחרון היה הכי טוב שלה עם 104.1 נקודות.
3 צפייה בגלריה
יוליה צ'רנוי
יוליה צ'רנוי
פיספסה את הגמר במעט. יוליה צ'רנוי מאוכזבת בסיום
(צילום: קרן איזיקסון)
אלו היו המשחקים השניים של צ'רנוי, שלפני חמש שנים בטוקיו ייצגה את ישראל בתחרות החתירה, ובסיום המוקדמות נראתה מאוכזבת מאוד מכך שפיספסה את הגמר.
בכך, סיימה המשלחת הישראלית את הופעותיה במשחקים הפראלימפיים עם תשע מדליות (הכי הרבה מאז אטלנטה 1996), שהגיעו מהשחייה והחתירה, כאשר שש מדליות היו מזהב, 2 מכסף ועוד אחת מארד.