כשאנחנו שומעים את המילה סגר, הקונוטציה הראשונה שלנו היא כמובן שלילית. אז מה תגידו על ספורטאי שמיוזמתו החליט להיכנס לסגר של שלוש שנים? עלי ג'וואד (32), מרים המשקולות הפראלימפי שייצג את בריטניה בהרמת כוח במשחקים בטוקיו וסיים במקום השישי, עשה זאת.
המשחקים הפראלימפיים ב-ynet - למתחם המיוחד
ג'וואד, שנולד ללא רגליים, סובל ממחלת הקרוהן, ולפני כמה שנים כמעט הלך לעולמו בעקבות סיבוכים שלה, אך חייו ניצלו.
1 צפייה בגלריה
עלי ג'וואד
עלי ג'וואד
עלי ג'וואד
(צילום מסך מחשבון הטוויטר הרשמי של עלי ג'וואד)
בעקבות חשש מהמצב, וגם מאחר שהמערכת החיסונית שלו לא תפקדה כראוי, החליט ג'וואד להכניס עצמו לסגר לפני שלוש שנים, כדי קודם כל לשרוד ולאחר מכן לנסות ולהשתתף בפעם הרביעית בקריירה במשחקים הפראלימפיים.
"זאת כנראה הייתה התקופה הכי אינטנסיבית בחיים שלי בפן הפיזי, המנטלי, הרגשי והאנרגטי, בניסיון להבטיח את המקום במשחקים", אמר הבריטי ל-BBC. "שלוש-ארבע השנים האחרונות שלי וההתמודדות עם הקרוהן והבריאות היו הקשות בחיי".
ג'וואד הוא מרים משקולות ותיק, בעבר אף היה אלוף עולם והחזיק בשיא העולמי. שעות לפני שהיה אמור להשתתף במשחקים הפראלימפיים בבייג'ינג 2008 הרגיש רע וחשב שחטף קלקול קיבה. למרות הכל התחרה וסיים במקום התשיעי. התסמינים החמירו ברגע שחזר לבריטניה אחרי המשחקים, אז הוא גם אובחן כסובל מקרוהן.
למרות הכל הוא המשיך להתחרות. בלונדון 2012 סיים רביעי ובריו 2016 סוף סוף עלה על הפודיום כשסיים במקום השני.
לצערו, לקראת המשחקים בטוקיו מחלת הקרוהן שלו החמירה. ג'וואד סיפר שגם בלי הקורונה הוא היה חייב לבודד עצמו מהסביבה לנוכח מצבו הבריאותי. למעשה, הוא לא ראה כלל את חבריו ומשפחתו והכין לעצמו את האוכל.
ג'וואד סיפר שהקורונה דווקא סייעה לו: "לא הייתי מצליח להעפיל למשחקים אם הם היו נערכים ב-2020 כי המצב הבריאותי שלי לא היה טוב. השנה הזאת נתנה לי אפשרות להחלים יותר ולהיכנס לכושר".