יממה לפני סיום המשחקים הפראלימפיים בטוקיו, אחרוני הספורטאים הישראלים לקחו הלילה (בין שישי לשבת) חלק בתחרויות השונות.

6:05 אלכסנדר אלכסיינקו תשיעי בהדיפת כדור ברזל

הודף כדור הברזל אלכסנדר אלכסיינקו (38), שהגיע לתחרות עם פציעה בכתף, קבע בניסיון השלישי את תוצאת השנה שלו - 9.66 מטר, ודורג במקום התשיעי הכללי. בזהב זכה הירדני מוחמד הינדי עם שיא עולם חדש של 12.25 מטר.
2 צפייה בגלריה
אלכסנדר אלכסיינקו
אלכסנדר אלכסיינקו
אלכסנדר אלכסיינקו
(צילום: לילך וייס)
אלכסיינקו נולד בחצי האי קרים באוקראינה עם שיתוק מוחין שפגע בעיקר בעמוד השדרה שלו. בשנת 1995, בגיל 12, הוריו נהרגו בתאונת דרכים והוא נשלח לבית יתומים, וכשהיה בן 17 החל להתאמן באתלטיקה. ב-2017 עלה לישראל ושנה מאוחר יותר זכה בארד באליפות אירופה בכדור ברזל ובכידון. בעקבות כתבה ב-ynet, התברר כי אין לו כיסא תחרות תקני להתחרות איתו ושדרן הרדיו נתן זהבי התרגש מסיפורו והחליט לתרום לו כסף לרכישת כיסא חדש.

4:58 מקום עשירי לפסקל ברקוביץ בקיאקים

לאחר מנוחה של למעלה משעה, פסקל ברקוביץ זינקה לגמר המשני ב-200 מטר אותו סיימה בזמן הטוב ביותר שלה במשחקים השנה - 58.123 שניות, ודורגה בו במקום השני והעשירי הכללי.
2 צפייה בגלריה
פסקל ברקוביץ
פסקל ברקוביץ
פסקל ברקוביץ
(צילום: קרן איזיקסון)

3:37 פסקל ברקוביץ רק בגמר המשני

בפעם הרביעית שלה בתולדות המשחקים הפראלימפיים, חותרת הקיאקים פסקל ברקוביץ בת ה-54 השתתפה בחצי הגמר ב-200 מטר בידיעה שרק אם תסיים בין שלושת המקומות הראשונים היא תעלה לגמר. לצערה זה לא קרה והיא סיימה חמישית ואחרונה במקצה שלה בזמן של 1:00.366 דקות. כתוצאה מכך, ברקוביץ, שסיימה במקום השמיני לפני חמש שנים בריו, עברה לגמר המשני ותנסה להתברג גבוה כמה שיותר.