משחק אחד אחרי שאיבדו יתרון של 21 נקודות מול אורלנדו, הוויזארדס נתנו הלילה (בין שישי לשבת) ליתרון של 15 נקודות לחמוק ופיגרו ב-10 נקודות בתחילת הרביעי של המשחק הביתי מול שארלוט הורנטס. אבל ב-12 הדקות האחרונות סיפקה וושינגטון את הרבע הטוב ביותר שלה העונה, בו קלעה 44 נקודות ועצרה את היריבה על 24, ובכך השיגה ניצחון 100:112 וניצלה מקביעת שיא מועדון חדש, כשקטעה רצף של 16 הפסדים.
מדובר בניצחון הראשון שלה מאז ה-29 בינואר בסן אנטוניו, ובניצחון הביתי הראשון שלה מאז ה-29 בדצמבר מול ברוקלין. דני אבדיה קלע ברבע האחרון 11 נקודות (ב-5 מ-5 מהשדה) מתוך 18 במשחק כולו, השלים דאבל-דאבל נהדר עם 14 ריבאונדים, ויחד עם קייל קוזמה (28 נקודות, 9 אסיסטים, 8 ריבאונדים) הוביל למהפך ולניצחון ששיפר את המאזן של וושינגטון ל-53:10.
2 צפייה בגלריה
אבדיה שומר על ברדנון מילר
אבדיה שומר על ברדנון מילר
אבדיה שומר על ברדנון מילר
(צילום: Geoff Burke-USA TODAY Sports)
זה היה הדאבל-דאבל הרביעי של אבדיה בשבעת המשחקים האחרונים, וזאת הייתה הפעם הרביעית שאבדיה קלע מספר דו-ספרתי של נקודות ברבע המכריע (כולן העונה), אך הראשונה שהוא גם ניצח במשחק.
"דני השתלט על הרבע האחרון", צייץ כתב הוויזארדס גרג פינברג, "הוא קלע סלים קשים במאני-טיים", ב-"Wizards Film Room" כתבו כי "דני וג'ורדן פול סיפקו מהלכים גדולים בדקות המכריעות", וב-"Bullets Forever" הוסיפו ש"דני היה יוצא דופן ברבע הרביעי, הוא שינה את המשחק ונתן לוויזארדס חיים".
אבדיה עצמו אמר בסיום: "עשינו את זה קודם כל בהגנה. זה היה הדבר הכי חשוב, זה מה שהשיג לנו את הניצחון". קשה לפקפק בכך, שכן שארלוט נעצרה על 9 מ-24 בלבד מהשדה ברבע האחרון.
2 צפייה בגלריה
אבדיה
אבדיה
"ידענו שזו ההזדמנות שלנו". אבדיה
(צילום: AP Photo/Alex Brandon)
"אני חושב שהגאווה שלנו נכנסה לפעולה. אמרנו לעצמו שהפסדנו כל כך הרבה ברציפות, אנחנו מנסים לצאת מהשפל הזה, וזו ההזדמנות שלנו כאן. ידענו שזו ההזדמנות שלנו. יש לנו משחקים קשים בפתח והמשחק הזה היה צמוד, זה היה עד הסוף, ואני חושב שכולם אמרו לעצמם 'בסדר, מספיק'. אני רק מנסה לעשות את המיטב כדי שהקבוצה הזו תנצח".
מלבד אבדיה וקוזמה, מי שעוד הצטיין בוושינגטון הוא רישון הולמס שתרם 14 נקודות (5 מ-5 מהשדה, 4 מ-4 מהעונשין) ו-11 ריבאונדים, וגם סיים עם מדד הפלוס מינוס הטוב ביותר (23+). "הוא ביג-טיים, האנרגיה שלו ומה שהוא מביא לשולחן", אמר עליו אבדיה, "אנחנו צריכים שחקנים כאלה ואני מקווה שהוא ימשיך לעשות את זה".