מכבי תל אביב תארח מחר (חמישי, 21:05) את ריאל מדריד במסגרת המחזור ה-21 ביורוליג בידיעה שהבלאנקוס מגיעים ללא שני השחקנים הספרדים הוותיקים שלה, סרחיו יוי ורודי פרננדס הפצועים.
מאמן ריאל מדריד, פאבלו לאסו, אישר את היעדרותם של השניים במסיבת העיתונאים שנערכה בסיום אימון הקבוצה.
5 צפייה בגלריה
פרננדס ויוי. חיסרון משמעותי לריאל
פרננדס ויוי. חיסרון משמעותי לריאל
פרננדס ויוי. חיסרון משמעותי לריאל
(צילום: עוז מועלם)
יוי למעשה לא משחק כבר מספר משחקים, ופרננדס נפצע בגבו בהפסד 79:77 לכוכב האדום בלגרד לפני יומיים. השניים מצטרפים לאנתוני רנדולף שגמר את העונה.
המשמעות מבחינת ריאל היא שלהתמודדות נגד הצהובים היא תגיע עם ניקולאס לפרוביטולה וקרלוס אלוסן הצעיר בעמדת הרכז, ופביאן קוזור שלא ממש נספר העונה על ידי לאסו.
5 צפייה בגלריה
אלכס טיוס
אלכס טיוס
טיוס. מפגש מסקרן נגד האקסית
(צילום: מתוך חשבון הטוויטר של ריאל מדריד)
מי שכן החלים מפציעה בקרסול הוא אקס מכבי ת"א, אלכס טיוס, שיפגוש לראשונה את הצהובים מאז שעזב את הקבוצה לפני שנה וחצי.

ספרופולוס: "הרוח הקבוצתית שלנו טובה יותר מזו שהצגנו במדריד"

מאז שיאניס ספרופולס הגיע למכבי ת"א הוא פגש 32 קבוצות במסגרת האירופית וכן המקומית, ריאל מדריד היא היחידה שהוא לא הצליח לנצח. מאמן הצהובים צחק כשנשאל על כך במסיבת העיתונאים אחר הצהריים לקראת ההתמודדות: "אני לא לוקח את זה באופן אישי וגם לא חושב על זה. מבחינתי זה מכבי ת"א נגד ריאל מדריד, ולא יאניס ספרופולוס מול ריאל מדריד".
על המשחק עצמו, אמר היווני: "אנחנו משחקים נגד קבוצה מאוד טובה, שלא משנה אם יש לה חסרונות עדיין יש לה את היכולת לשחק טוב. אנחנו צריכים להיות מרוכזים בתוכנית המשחק שלנו כי ריאל היא קבוצה שאם אתה עושה נגדה טעות היא מענישה אותך. זאת קבוצה שמשחקת יחד שנים רבות. ננסה להפריע להתקפה שלה, ולא לאפשר לה לעשות את מה שהיא רוצה".
5 צפייה בגלריה
ספרופולוס
ספרופולוס
ספרופולוס במסיבת העיתונאים
(צילום: ראובן שוורץ)
5 צפייה בגלריה
ג'ונס, דורסי והאנטר
ג'ונס, דורסי והאנטר
ג'ונס, דורסי והאנטר באימון היום
(צילום: ראובן שוורץ)
ספרופולוס נשאל כיצד הצהובים יכולים לעצור את הסנטר הטוב ביורוליג, אדי טבארס, שמספק עונת שיא בקריירה: "זה נכון שטבארס שינה מאוד את משחקה של ריאל בהגנה ובהתקפה. אני סומך על הגבוהים שלי שהם יכולים לעשות עבודה נהדרת נגדו. אבל אנחנו צריכים לשחק נגדו כקבוצה בהגנה. בהתקפה, אפשר לתקוף אותו בצורה חכמה עם הגארדים וגם עם הגבוהים. אנחנו יודעים איך לעשות את זה. אי אפשר לבטל אותו לחלוטין, אבל כן לנסות להפוך אותו לפחות יעיל".
על המשחק הקודם נגד ריאל בו הצהובים לא ממש היו פקטור, אמר ספרופולוס: "במדריד היו רגעים ששיחקנו טוב, אבל כשההפרש עלה לדו ספרתי לא היה לנו את האומץ להגיב. באותו משחק היו לנו רק שמונה אסיסטים וחסרו לנו שחקנים רבים. עכשיו אנחנו משחקים יותר קבוצתי ויש פחות פצועים. הרוח הקבוצתית שלנו טובה יותר כרגע ממה שהצגנו במדריד".
כמו כן, עומרי כספי לא חש בטוב, סבל מכאבי בטן ולא התאמן היום עם הקבוצה, מה שמעמיד בספק את השתתפותו במשחק מחר.
5 צפייה בגלריה
הסבת מקצוע? ווילבקין
הסבת מקצוע? ווילבקין
הסבת מקצוע? ווילבקין
(צילום: ראובן שוורץ)