יוסטון רוקטס לא זוכה העונה ליותר מדי עדנה. הפעם האחרונה שדיברו על הרוקטס הייתה בחודש שעבר, כשהם שברו שיא מועדון שלילי עם 20 הפסדים רצופים. והנה, הלילה (בין חמישי לשישי) יש סוף כל סוף סיפור חיובי אצל אחת הקבוצות החלשות ב-NBA.
לסיפור קוראים קווין פורטר ג'וניור. הגארד בן ה-20, שהגיע לרוקטס מקליבלנד בטרייד בחודש ינואר, סיפק משחק חלומי והיסטורי: 50 נקודות ו-11 אסיסטים ב-136:143 המפתיע על מילווקי. וכן, אל תשכחו: מי שניצחה היא הקבוצה עם המאזן הגרוע ביותר העונה ב-NBA, שעומד על 16 ניצחונות לעומת 47 הפסדים.
3 צפייה בגלריה
קווין פורטר ג'וניור
קווין פורטר ג'וניור
ערב מהסרטים. פורטר ג'וניור
(צילום: AP)
3 צפייה בגלריה
קווין פורטר ג'וניור
קווין פורטר ג'וניור
זה מטוס? זה אווירון? לא, זה קווין פורטר ג'וניור
(צילום: AP)
עד כמה היסטורי? פורטר ג'וניור הפך לשחקן הרביעי בלבד בתולדות ה-NBA שמסיים עם 50 נקודות לפני שחגג יום הולדת 21. קדמו לו: לברון ג'יימס (פעמיים), ברנדון ג'נינגס ודווין בוקר.
וזה לא הסוף. פורטר ג'וניור הפך לשחקן הצעיר בהיסטוריית ה-NBA שרושם 50 נקודות ו-10 אסיסטים לפחות במשחק בודד, כשהוא עוקף את לא אחר מאשר לברון. קינג ג'יימס החזיק בשיא הקודם, כשהיה אז בן 23 בלבד. למרות שהוא רק פחות משלושה חודשים במועדון, הגארד הנהדר הפך לשחקן השני בתולדות יוסטון שרושם 50 ו-10 במשחק אחד, אחרי, איך לא, ג'יימס הארדן.
עקף את לברון
הרשימה המכובדת
השורה הסטטיסטית שלו פורט ג'וניור כללה 16 מ-26 מהשדה ו-9 מ-15 לשלוש ומדד פלוס-מינוס 19+. "אחרי שהשלשה השלישית שלי נכנסה, ידעתי שזה עומד להיות ערב מיוחד", אמר בסיום כוכב הערב. "הכל היה תלוי בי. פשוט שיחקתי אגרסיבי".
מאמנו של פורטר ג'וניור, סטיבן סילאס, החמיא גם הוא לחניכו: "כדי ששחקן יצליח לרשום מספרים כאלו, הוא צריך גם לדעת לקלוע את הזריקות הללו. היה נהדר לראות אותו, העבודה הקשה השתלמה. הייתי פשוט כל כך גאה בו. וזה עוד בעונה בה לא היו לנו הרבה רגעים חיוביים".

טראבלמייקר סדרתי

פורטר ג'וניור, למרות גילו הצעיר, ידוע כטראבלמייקר סדרתי. בינואר, כאמור, הועבר מקליבלנד אחרי שלקבוצה פשוט נמאס ממנו. הקש ששבר את גב הגמל: פורטר ג'וניור הבחין בכך שהארונית שלו הועברה לשחקן אחר, ובתגובה השתולל, קילל, התלהם ובעיקר זרק אוכל בחדר בחדר ההלבשה לעיני הג'נרל מנג'ר קובי אלטמן. זהיה הסוף הסיפור שלו בקאבס.
3 צפייה בגלריה
קווין פורטר ג'וניור
קווין פורטר ג'וניור
פורטר ג'וניור בימיו בקאבס. הסתבך
(צילום: AP)
גם אחרי שהועבר ליוסטון בטרייד המדובר הוא לא נרגע. עוד אתמול הוא נקנס על ידי ה-NBA אחרי שהפר את תקנון הקורונה ובילה במועדון חשפנות במיאמי במחיצת יותר מ-15 אנשים. "הוא בחור לא פשוט", אמרו עליו אחרי המקרה ברוקטס. האם אחרי ההופעה הזו יסלחו לו שם?