איך שגלגל מסתובב לו. אתמול דני אבדיה רשם 8 נקודות ברבע האחרון מול לוס אנג'לס לייקרס והיה שותף פעיל (כולל הגנה חזקה על לברון ג'יימס) ב-124:127 הדרמטי של וושינגטון בסטייפלס סנטר. והנה, הלילה (בין שלישי לרביעי) הרוקי הישראלי זכה ל-12 דקות בלבד על הפרקט, לקח שתי זריקות בלבד וסיים ללא נקודות ב-135:116 לקליפרס.
"דני אבדיה עשה לא מעט כדי להוכיח שהבחירה של וושינגטון בו מוצדקת. מול הקליפרס הוא כבר צבר את חווית הרוקי השלמה", כתב מייק דפריסקו ב-NBC. בכתבת המשחק התייחסו גם לערב הפחות מוצלח של הרוקי הישראלי: "יום אחד אתה עוצר את לברון ג'יימס ולמחרת אתה מבצע שלוש עבירות בארבע דקות".
3 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
"המחיר לא היה כבד". אבדיה
(צילום: AP)
3 צפייה בגלריה
אבדיה שומר על קבנגלה
אבדיה שומר על קבנגלה
אבדיה שומר על קבנגלה
(צילום: AFP)
ב-NBC החמיאו גם למחליפים השונים, שבניגוד לאבדיה (0 מ-2 מהשדה ושני ריבאונדים בלבד) כן תרמו התקפית. "למרבה המזל, גרייסון מתיוז ואייזק בונגה תרמו בעמדת הפורוורד, כך שהערב החלש של אבדיה לא השפיע יותר מדי על הקבוצה והמחיר לא היה כבד".
"אלו חוויות שכל רוקי עובר, בצורה כזו אחרת. ליגת ה-NBA זו חיה אחרת לגמרי מכל דבר אחר", המשיכו לנתח. "לוקח לפחות שנה-שנתיים כדי להתאקלם אליה. הדבר היחיד ששחקני רוקי יכולים לעשות זה ללמוד ממשחק אחד ולעבור הלאה, כי אותו משחק שני בדרך כלל מגיע בהפרש של יום או יומיים".
3 צפייה בגלריה
ראסל ווסטברוק
ראסל ווסטברוק
ווסטברוק חסר אונים
(צילום: AP)
בוושינגטון חזרו לבקר את המאמן סקוט ברוקס, ששוב עשה שינוי בחמישייה ופתח עם דאוויס ברטאנס על הספסל. הקלעי הנהדר של הוויזארדס שותף לבסוף 26 דקות, אבל לקח ארבע זריקות מהשדה בלבד. "אני לוקח את האשמה עליי", הודה ברוקס. "הוא היה צריך לקחת הרבה יותר".
אחרי חמישה ניצחונות רצופים, הרצף של וושינגטון, כאמור, נקטע. "השחקנים מבואסים שהם לא שיחקו טוב, לא מעבר", המשיך ברוקס. מו ואגנר גם כן לא התרשם: "הרצפים האלה לא מעניינים אותי, אלא בעיקר מעניינים את התקשורת. אני רוצה פשוט שנשחק טוב". על הרבע האחרון המרשים של אל.איי (22:36), אמר: "חבר'ה, מדובר פה בקליפרס. זאת קבוצה טובה. מאוד טובה".