לוקה דונצ'יץ', בגיל 22 בלבד, כבר הגיע להישגים מדהימים בקריירה הקצרה שלו, כולל זכייה ביורובאסקט האחרון עם נבחרת סלובניה, אבל דבר אחד הוא עדיין לא עשה - וזה להוביל את מדינתו לאולימפיאדה.
אתמול בערב (ראשון) גם היעד הזה הושג, כשהכוכב רשם טריפל דאבל אדיר (31 נקודות, 13 אסיסטים ו-11 ריבאונדים) בניצחון 85:96 על ליטא החזקה בגמר הקדם אולימפי, וסלובניה העפילה למשחקים האולימפיים בפעם הראשונה בתולדותיה. דונצ'יץ' וחבריו היו בטירוף בסיום וחגגו על הפרקט דקות ארוכות.
2 צפייה בגלריה
לוקה דונצ'יץ' מונף באוויר
לוקה דונצ'יץ' מונף באוויר
לוקה דונצ'יץ' מונף באוויר
(צילום: רויטרס)
2 צפייה בגלריה
לוקה דונצ'יץ' חוגג
לוקה דונצ'יץ' חוגג
דונצ'יץ' חוגג
(צילום: EPA)
"אין לי מילים כרגע, הכימיה בנבחרת הזו מדהימה, כולם שמים את כל הלב שלהם על הפרקט", אמר בסיום דונצ'יץ' הנרגש שסיפק טריפל דאבל ראשון בנבחרת. "לא אכפת לי שזכיתי בפרס ה-MVP של המוקדמות, אנחנו הולכים לאולימפיאדה. כל ילד בסלובניה חולם להיות שם, וגם אני חלמתי. לא אני עשיתי היסטוריה, כל הנבחרת עשתה. זו הייתה המטרה שלנו".
אגב, מי שהעניק לו את פרס ה-MVP הוא ארווידאס סאבוניס האגדי, שראה את ליטא ואת בנו דומנטאס (9 נקודות ו-6 ריבאונדים) מפסידים הזדמנות לעלות לטוקיו.
"ההישג הזה הוא הכל בשבילי. מאז שהייתי צעיר חלמתי לשחק ב-NBA ובאולימפיאדה, לשחק עם הנבחרת הלאומית שלי, הכדורסל הוא הכל בשבילי", המשיך דונצ'יץ'. "כבר השגתי דברים בגיל 22, אבל מכאן אני רוצה רק לעלות ומקווה להשיג יותר. אנחנו מדינה קטנה, אבל יש לנו הרבה מאוד פוטנציאל".
במהלך מסיבת העיתונאים, בה השתתפו דונצ'יץ' ומאמן סלובניה אלכסנדר סקוליץ', השחקנים לא התאפקו וחגגו עם ריקודים ובקבוקי מים.
"כל הכבוד לליטא על משחק נהדר. זה היה משחק קשה מול אולם מלא. יש לנו שחקנים שיודעים להתמודד במצבים כאלה", אמר סקוליץ'. "יש לי שחקנים נהדרים שמשחקים ביחד, נלחמים ביחד, עוברים זמנים קשים ביחד". על דונצ'יץ': "כמובן שכשלוקה בקבוצה הכל קל יותר, הוא גורם לשחקנים להיות טובים יותר ממה שהם בדרך כלל, וכך גם לי. זה רגע היסטורי עבורנו".