דני אבדיה משתפר ממשחק למשחק, צובר ביטחון וגם מקבל לא מעט קרדיט ממאמנו בוושינגטון, סקוט ברוקס. הלילה (בין ראשון לשני) בהפסד לאורלנדו 120:113, הפורוורד הישראלי קיבל 36 דקות (הכי הרבה עד עכשיו) והחזיר עם שיאי קריירה של 9 נקודות, 9 ריבאונדים, 3 אסיסטים ו-2 חטיפות.
היכולת המשופרת הזו הרשימה גם את התקשורת בארה"ב. "דני אבדיה הוא כביכול רוקי. אי אפשר לנחש את זה", אמר קווינטון מאיו מ-NBC, והעלה סרטון של אבדיה קולע על דוויין בייקון סל אחרי מהלך אישי בצבע. כתבת נוספת, בקה ווינקרט, החמיאה לו על הוורסטיליות שהפגין: "דני אבדיה טוב בהכול".
5 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
דני אבדיה
(צילום: EPA)
5 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
אחר כך גם לקח אותו לסל. אבדיה מעל בייקון
(צילום: רויטרס)
פרד כץ מ"דה אתלטיק" דווקא אהב את היכולת של אבדיה בחלק ההגנתי: "לא ציפיתי שהוא יהיה כל כך טוב בהגנה במהירות כזו, לא היה לי מושג. לא כל שחקן שמגיע מהיורוליג שומר ככה. אני בטוח שניסיון בבוגרים עוזר, אבל אבדיה מוכן להפתעות שמצפות לו ב-NBA. למען האמת הוא נראה כבר עכשיו שומר טוב בהגנה".
בהמשך כץ הציע שהוויזארדס ישתמשו באבדיה יותר כפליימייקר, במיוחד במשחק בו ראסל ווסטברוק מקבל מנוחה. "אורלנדו הייתה אגרסיבית עם בראדלי ביל (29 נקודות)", כתב כץ. "אני תוהה אם וושינגטון יתחילו להריץ פיק-אנד-רול עם אבדיה כחוסם, כדי שהוא יתגלגל ויהיה לו יתרון במציאת הקלעים או השחקנים שחותכים לטבעת".
5 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
ישחק גם כפליימייקר? אבדיה
(צילום: AP)
5 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
אבדיה שומר על בייקון
(צילום: AP)
למרות הדקות הרבות שקיבל, אבדיה לא שותף בחמש הדקות האחרונות במשחק. "דני שיחק יותר מדי דקות ברצף אז הוא היה צריך לקחת אוויר. רציתי את דוויס ברטאנס כקלע ולטרוי בראון ג'וניור היה משחק מצוין. ההפסד הזה עליי. נמצא פתרון", הסביר ברוקס את הספסול של הישראלי. אגב, הוא יצא במצב של 99:101 לאורלנדו.
אחר כך המאמן גם התייחס למצב של הקבוצה שעדיין לא ניצחה העונה (3:0): "זה לא המקום שאנחנו רוצים להיות בו, אבל שם אנחנו נמצאים. חייבים להשיג את הניצחון הראשון לפני הכל".
5 צפייה בגלריה
סקוט ברוקס
סקוט ברוקס
סקוט ברוקס
(צילום: AP)
מי שנשמע עצבני הוא ביל, שכעס על כך שהקבוצה איבדה יתרון של 17 נקודות והתפרקה ברבע האחרון (43:19): "אתה לא יכול להרשות לעצמך להוביל ככה ולהפסיד במשחק. זה לא יכול לקרות".
מרקל פולץ מהמג'יק (26 נקודות), הבחירה הראשונה בדראפט 2017, מתחיל אולי סוף-סוף לעמוד בציפיות, זאת לאחר שהתקשה בשנים הראשונות שלו ועבר מפילדלפיה סיקסרס. "בכל פעם שמשיגים ניצחון חוץ זה דבר גדול", אמר הגארד שרושם עד כה 20.7 נקודות בממוצע. "זה נותן לנו הרבה ביטחון להמשך, אני עדיין חושב שהיינו צריכים להתחיל את המשחק טוב יותר".