לפני שבועיים רודי גובר, שחקנה של יוטה ג'אז, הפך לסנטר עם החוזה הגדול ביותר בהיסטוריה של ה-NBA. הצרפתי האריך את חוזהו בג'אז בחמש שנים בהן ירוויח לא פחות מ-208 מיליון דולר.
מסתבר שיש אנשים שקשה להם לקבל את זה, אחד מהם הוא שאקיל אוניל, סנטר קצת יותר טוב מגובר, בטח מבחינה התקפית, שזכה לאורך הקריירה בארבע אליפויות, נבחר שלוש פעמים ל-MVP של גמר הפלייאוף ויש לו עוד שלל תארים אישיים.
1 צפייה בגלריה
שאקיל אוניל רודי גובר
שאקיל אוניל רודי גובר
שאקיל וגובר
(צילום: AP)
בשיחה בפודקאסט ATcoverdPod התייחס שאקיל לדברים: "אם אני בוגי (קאזנס) אני מסתכל על חוזה הבולשיט שקיבל הבחור מיוטה (גובר) עכשיו. אני לא רוצה להיות רע, אבל זה מסר לכל הילדים הצעירים שרוצים להיות שחקנים 'תקלעו בממוצע 11 נקודות ותקבלו 200 מיליון דולר'".
מגיש הפודקאסט ניסה לשכנע את שאק שהסיבה לחוזה הגבוה של גובר היא מכיוון שהוא נחשב לשחקן ההגנה אולי הכי טוב בליגה, אבל סנטר העבר לא השתכנע: "תפסיק, תפסיק. אני שמח עבורו ועבור המשפחה שלו על החוזה, אבל הוא קיבל אותו כי יש חוקים חדשים ב-NBA והקבוצות חייבות לבזבז כסף. החוזה הוא מסר לילדים שחושבים שהם לא יצליחו להגיע לליגה".
ההתייחסות של שאקיל לחוזה של גובר
מבחינת מספרים אוניל לא טעה, גובר אכן קולע בממוצע בקריירה 11.7 נקודות בשבע עונות, אבל מוריד גם 11 כדורים חוזרים וחוסם 2.2 פעמים. כמו כן, הוא נבחר פעמיים ברציפות לשחקן ההגנה של הליגה (2018 ו-2019), וארבע פעמים ברצף לחמישיית ההגנה (2020-2017).
אוניל אולי מתוסכל כי עד עכשיו גובר כבר הרוויח בקריירה שלו כמעט 76 מיליון דולר, וזה עוד לפני ה-208 מיליון שיקבל בחמש השנים הקרובות. שאקיל אמנם הרוויח 292 מיליון דולר, אבל עשה זאת לאורך קריירה של 19 שנים.