ניקולה יוקיץ' נבחר ל-MVP של עונת 2020/21 ב-NBA. כוכב דנבר סיפק עונה סדירה נהדרת והוליך את קבוצתו למקום השלישי במערב. "הג'וקר" לא פספס משחק (אחד מתוך 11 שחקנים בלבד העונה ששיחקו בכל 72 המשחקים) - ורשם ממוצע של 26.4 נקודות, 10.8 ריבאונדים ו-8.3 אסיסטים. הסרבי הוא הסנטר הראשון מאז שאקיל אוניל ב-2000 שזוכה בפרס היוקרתי.
"את האמת, אפילו לא חשבתי שאגיע ל-NBA", אמר יוקיץ' לאחר הבחירה. "המטרה שלי כשהתחלתי לשחק הייתה להגיע ליורוליג. יכולתי לשחק במועדונים גדולים בסרביה ולהשתפר, אבל דנבר בחרה בי בדראפט ופתאום הייתה לי הזדמנות להפוך לשחקן NBA".
2 צפייה בגלריה
יוקיץ' חוגג
יוקיץ' חוגג
זכה בתואר ה-MVP, כצפוי. יוקיץ'
(צילום: AP)
עוד אמר הסרבי: "זה הישג גדול, אבל כמו שאמרתי לחברים שלי לקבוצה - לא יכולתי לעשות זאת לבד. זה אמנם פרס אישי, אך הוא הושג בזכות מאמץ של כל מי שהוא חלק מהארגון שנקרא דנבר נאגטס".
יוקיץ' קיבל את הבשורה על הבחירה בו במהלך מפגש של הקבוצה במלון בפיניקס לקראת משחק מספר 2 בסדרת חצי גמר הפלייאוף מול הסאנס. מי שהודיע לו על כך היה קומישינר הליגה אדם סילבר בשיחת וידאו.
2 צפייה בגלריה
ניקולה יוקיץ'
ניקולה יוקיץ'
מי יכול עליו? יוקיץ'
(צילום: AP)
יוקיץ', שנבחר רק במקום ה-41 בדראפט 2014, הפך לבחירה הנמוכה ביותר בהיסטוריה שזוכה ב-MVP בליגה הטובה בעולם. זו השנה השלישית ברציפות ששחקן אירופי זוכה בתואר, אחרי שיאניס אנדטוקומבו ממילווקי קטף את הפרס בשתי העונות האחרונות.
הסרבי הקדים במרוץ את ג'ואל אמביד וסטף קרי, שנכללו יחד איתו ברשימת המועמדים לתואר ה-MVP, וגרף 91 קולות מתוך 101. בעידן של רכזי על שזורקים שלשות מחצי מגרש ופורוורדים מפלצתיים, סנטר דנבר פירק הגנות באמצעות השכל. יש שיגידו שהוא כנראה השחקן החכם בליגה.
בעקבות הזכייה יוכל יוקיץ' לחתום על חוזה סופר-מקסימום בסיום העונה הבאה, כלומר להכניס לחשבון הבנק שלו 250 מיליון דולר בחוזה לחמש שנים.