לברון ג'יימס, שיאן הנקודות והדקות בתולדות הפלייאוף, רשם הלילה (בין שבת לראשון) ציון דרך נוסף בפוסט סיזן - 158 ניצחונות, ובכך עקף את טים דאנקן בדרך למקום השני. המקום הראשון שייך ללייקר נוסף - דרק פישר עם 161, שיא שכנראה יישבר העונה על-ידי ג'יימס.
לברון היה מצוין הלילה בניצחון הלייקרס 108:116 על פורטלנד (1:2 בסדרה), והתקרב לטריפל דאבל עם 38 נקודות, 12 ריבאונדים ו-8 אסיסטים. "זה תמיד סוריאליסטי עבורי שהשם שלי נכלל עם שחקנים כאלה", אמר לברון. "כולם יודעים כמה טים דאנקן היה גדול, ועוד עם סן אנטוניו, הוא למעשה "חי" בפלייאוף, זו הייתה הכתובת שלו. יש לזה משמעות גדולה בשבילי".
3 צפייה בגלריה
לברון ג'יימס
לברון ג'יימס
מתקרב לשיא הניצחונות בפלייאוף. לברון ג'יימס
(צילום: EPA)
ג'יימס, שפגש את דאנקן בשלושה גמרים, נזכר במילות העידוד של הביג פונדמנטל לאחר ה-4:0 הלא נעים ב-2007. "הוא אמר לי אז שזו הולכת להיות הליגה שלי עוד מעט. איך הרגשתי באותו רגע? לא כל-כך טוב האמת, די מחורבן. אבל הוא גרם לי לחייך".
לברון גם התייחס לשיתוף הפעולה הפורה עם הכוכב השני של הלייקרס, אנתוני דייויס, שגם היה מצוין עם 29 נקודות, 11 ריבאונדים ו-8 אסיסטים. "אנחנו שני אנשים שמכירים את עצמם כבני אדם, ולא מנסים להיות משהו אחד. כשזה קורה, פשוט אין אגו".
3 צפייה בגלריה
אנתוני דייויס ולברון ג'יימס
אנתוני דייויס ולברון ג'יימס
"אין אגו". אנתוני דייויס ולברון ג'יימס
(צילום: EPA)
אגב, הלילה היה הפעם הראשונה מאז 2002 ששני שחקנים מהלייקרס רשמו לפחות 25 נקודות ו-10 ריבאונדים. שאקיל אוניל וקובי בראיינט היו כמובן אלה שעשו זאת אז וזה קרה במשחק מספר 7 בגמר המערב מול סקרמנטו, משם הם המשיכו לאליפות שלישית ברציפות. רוצים עוד נתון מדהים? הפעם האחרונה ששניים מאותה קבוצה רשמו 8-10-25 הייתה ב-2014 - קווין דוראנט וראסל ווסטברוק הגיעו להישג בימי אוקלהומה סיטי.
דמיאן לילארד, שפרק אצבע במשחק הקודם, לא ויתר על המשחק השלישי ותפר 34 נקודות שלא הספיקו. "היינו כבר במצבים גרועים יותר בסדרות פלייאוף, חייבים להסתכל על המשחק הבא ולהשוות ל-2:2. אין לי שום בעיה עם זה", אמר לילארד.
3 צפייה בגלריה
דמיאן לילארד וכרמלו אנתוני
דמיאן לילארד וכרמלו אנתוני
לא מתרגשים. דמיאן לילארד וכרמלו אנתוני
(צילום: MCT)
כרמלו אנתוני (20 נקודות) הסכים איתו: "אנחנו בסדר, זה רק 2:1. נצטרך לבצע התאמות למשחק מספר 4, אנחנו יודעים מה עלינו לעשות, אנחנו לא מודאגים. דייויס ולברון היו טובים ודברים הלכו להם, הם ידעו מה לשנות. עכשיו תורנו לעשות את אותו הדבר".