לוושינגטון יש כבר לא מעט הפסדים העונה – 32 אחרי הלילה (ג') לעומת 17 ניצחונות בלבד – אבל מה שקרה בחוץ מול טורונטו כאב במיוחד. אחרי שכבר הובילה ב-19 הפרש ברבע השלישי ונראתה בשליטה מלאה, היא נעלמה ברבע אחרון מחפיר של 28:15, ואחרי שכבר תפסה את ההובלה – נכנעה לשלשה על הבאזר של גארי טרנט ג'וניור שקבע 101:103 לטורונטו (30:20), הפסד רביעי ברציפות לוויזארדס, לא מעט בגלל ראסל ווסטברוק ששיחק לבד ברבע האחרון וקילקל לעצמו ערב שהתחיל מצוין עם עוד טריפל-דאבל.
ודני אבדיה יצא מתוסכל: באחד ממשחקיו הטובים ב-NBA הוא השיג דאבל-דאבל של 12 נקודות ו-10 ריבאונדים ב-40 דקות, שיא אישי שלו, אבל כמו במשחק הקודם נגד דאלאס, במחצית השנייה הקבוצה השתמשה בו פחות בהתקפה.
7 צפייה בגלריה
טרנט ג'וניור והחברים חוגגים
טרנט ג'וניור והחברים חוגגים
טרנט ג'וניור והחברים חוגגים
(צילום: רויטרס)
7 צפייה בגלריה
אבדיה מטביע
אבדיה מטביע
אבדיה מטביע
(צילום: AP)
7 צפייה בגלריה
ווסטברוק מוסר
ווסטברוק מוסר
ווסטברוק. רבע רביעי נוראי שלו
(צילום: רויטרס)
בראדלי ביל ורוי האצ'ימורה הפצועים המשיכו להיעדר בוושינגטון, וסקוט ברוקס שוב שינה את החמישייה – כשהפעם ראול נטו פותח בעמדה מספר 2 במקום גריסון מת'יוז, לצד אבדיה, ראסל ווסטברוק, דאוויס ברטאנס ואלכס לן. טורונטו חסרה את הקו האחורי שלה, קייל לאורי ופרד ואנווליט.
וושינגטון הרגישה בבית בפתיחה (להזכירכם, זה לא בדיוק האולם הביתי של טורונטו, שנאלצת לארח העונה בטמפה בגלל הקורונה), ופתחה בטירוף עם 1:12, ובהמשך 9:23 בזכות מהלכים חזקים של ווסטברוק. השלשה הראשונה של אבדיה צללה פנימה, ואליה הוא הוסיף ליי-אפ אחרי חדירה יפה, שלושה ריבאונדים מהירים ושמירה מצוינת על פסקל סיאקם. הוא ירד לנוח אחרי תשע דקות, בהן הפגין הרבה תנועה ללא כדור ומעורבות בהתקפה. ההגנה מעט הרפתה, טורונטו דייקה בכל מה שהחטיאה בפתיחה ובסיום הרבע הראשון 19:28 לוויזארדס.
7 צפייה בגלריה
אבדיה שומר על סיאקם
אבדיה שומר על סיאקם
אבדיה שומר על סיאקם
(צילום: AP)
בלגן בהתקפה וחוסר מאמץ בהגנה הטיסו את טורונטו ל-1:7 בפתיחת הרבע השני, וברוקס מיהר לקחת פסק זמן וחזר לפרקט עם אבדיה. המומנטום חזר לוושינגטון עם 0:6, כולל שתי קליעות עונשין מדויקות של הישראלי. זה היה האות לשרשרת טעויות ואיבודי כדור של וושינגטון, שקצת איבדה את הראש, והרוקי מלאכי פלין הוביל ריצת 0:10 ומהפך ל-35:36. במשחק של שינויי כיוון זריזים, השליטה חזרה לוושינגטון בזכות מה שהיא מתקשה בו מאוד בדרך כלל – הקליעה מבחוץ. ברטאנס תפס ביטחון, גריסון מת'יוז חזר לעצמו אחרי תקופה גרועה, ופתאום השלשות צללו פנימה. למרות שהחטיא שלוש כאלה בדרך, אבדיה הצטרף אליהם עם השנייה שלו. בהפסקה 51:61 לוושינגטון, עם הופעה נהדרת של אבדיה – 10 נקודות ו-5 ריבאונדים.
ההפרש צמח ל-55:74 בתחילת המחצית השנייה, עם דקות ענקיות של ברטאנס שנראה שהחלים לגמרי מהפציעה. הלטבי צלף שתי שלשות נוספות, וביניהן סיים מתפרצות במסירה לאבדיה שהטביע בעוצמה. על הדרך, ווסטברוק השלים במהירות את הטריפל-דאבל ה-19 שלו העונה. טורונטו נלחמה לחזור וחתכה עד לשבע, בזמן שברוקס נאלץ לרענן את הרוטציה הקצרה עם דקות נדירות לאנתוני גיל כמחליף לסנטרים, בגלל שגם רובין לופז נפגע (מתיחה בשריר הארבע-ראשי). היו רגעים מעורערים עבור הוויזארדס, אבל ווסטברוק לקח אחריות על ארבעת המחליפים שלצדו, ובסיום הרבע 75:86.
7 צפייה בגלריה
שלשת הניצחון של טרנט ג'וניור
שלשת הניצחון של טרנט ג'וניור
שלשת הניצחון של טרנט ג'וניור
(צילום: AP)
7 צפייה בגלריה
טרנט ג'וניור חוגג
טרנט ג'וניור חוגג
החגיגות לבד
(צילום: AP)
7 צפייה בגלריה
טרנט ג'וניור חוגג
טרנט ג'וניור חוגג
ואז עם החברים
(צילום: AP)
אבדיה חזר מהמנוחה עם חסימה על או-ג'י אנונובי (ערב נהדר של הישראלי בהגנה), אבל טורונטו הייתה אנרגטית יותר והורידה ל-88:82. ווסטברוק שכח מהחברים והתחיל לשחק לבד, מה שלא הלך לו, וארון ביינס הפך ל-90:91, 7 דקות לסיום. השלשות של וושינגטון הפסיקו להיכנס, וטורונטו עמדה על 4:21 ברבע עד שווסטברוק עצר את השטף מהעונשין, 4:30 לסיום. זה היה למראית עין בלבד, כי הרכז שיגר זריקות בלי הכרה ולא פגע בשום דבר. רק לאחר שההגנה התהדקה, ואחרי שעמד על 0 מ-8 מהשדה ברבע האחרון, ווסטברוק השווה ל-98:98. בפיגור 2, 1:20 לסיום, אבדיה החמיץ שלשה פנויה, אבל אז ווסטברוק משום מקום צלף אחת, 40 שניות לבאזר, 100:101. סיאקם הלך חזק לסל כדי להחזיר, אבל ביצע עבירת תוקף על גיל. נטו, במשחק נורא, החמיץ מהצד השני – וגארי טרנט ג'וניור צלף שלשה על הבאזר. 101:103 לטורונטו, לא יאמן. נטו לא קיבל את ההחלטה, מאחר שטען שנדחף במהלך האחרון, אבל השופטים כבר קבעו.
ב-40 דקות על הפרקט, אבדיה עמד על 4 מ-10 מהשדה, עם 2 מ-5 משלוש ו-2 מ-2 מהקו בדרך ל-12 נקודות. הוא שאב 10 ריבאונדים, 2 מהם בהתקפה בדקות הסיום, ורשם גם אסיסט וחסימה. ווסטברוק חיבר 23, 14 ריבאונדים ו-11 אסיסטים, ברטאנס (5 שלשות) ומת'יוז (4) 17 כל אחד, אם כי מת'יוז לא קלע אחרי המחצית הראשונה. אלכס לן הוסיף 13. סיאקם הוביל את טורונטו עם 22, פלין המפתיע קלע 16, כמו הווינר טרנט.