אם אתם צריכים להמר על זריקה של מישהו שתיכנס במצב בלתי אפשרי, כדאי שתשימו את הז'יטונים שלכם על לוקה דונצ'יץ'. הבוקר (חמישי) הרכז של דאלאס תפר את אחת הזריקות הכי מיוחדות, בטח בעונה הנוכחית, שלשה עם הבאזר תוך כדי נפילה, שהעניקה לקבוצתו ניצחון דרמטי 113:114 בחוץ על ממפיס.
"בכלל לא ראיתי את הסל", אמר הסלובני בסיום. "ממש הופתעתי שהכדור נכנס, היה פה סוג של מזל. זאת ההרגשה הכי טובה שיש". על העובדה שבכלל לקח את הזריקה הבלתי אפשרית הזאת במצב של 1.8 שניות לסיום, הוסיף: "אתה חייב לקחת את הזריקות האלה, וזה החלק הכי חשוב. הקבוצה שלי סומכת עליי ברגעים האלה. אמשיך לעבוד על זה".
4 צפייה בגלריה
שלשת הניצחון המשוגעת
שלשת הניצחון המשוגעת
שלשת הניצחון המשוגעת
(צילום: AP)
4 צפייה בגלריה
דונצ'יץ' חוגג
דונצ'יץ' חוגג
דונצ'יץ' חוגג
(צילום: AP)
4 צפייה בגלריה
שחקני דאלאס רצים מהספסל אל דונצ'יץ'
שחקני דאלאס רצים מהספסל אל דונצ'יץ'
שחקני הספסל רצים אל דונצ'יץ'
(צילום: AP)
4 צפייה בגלריה
שחקני דאלאס חוגגים עם דונצ'יץ'
שחקני דאלאס חוגגים עם דונצ'יץ'
וכולם חוגגים איתו על הפרקט
(צילום: רויטרס)
זאת הפעם הרביעית בקריירה הקצרה של דונצ'יץ' ב-NBA (שלוש עונות), שהוא משווה או מנצח משחק עם קליעה מדויקת בטווח של חמש שניות עד לסיום. רוצים עוד נתון פסיכי? דונצ'יץ' ובויאן בוגדנוביץ' הם היחידים בשנתיים האחרונות שקלעו שני סלי ניצחון עם הבאזר (דונצ'יץ' עשה זאת גם במשחק מספר 4 בפלייאוף בעונה שעברה נגד לוס אנג'לס קליפרס).
ואם דיברנו על זה שכדאי שתשימו את הכסף שלכם על לוקה, הנה עוד נתון מרשים: דונצ'יץ' עומד על 10 מ-25 (40 אחוזים) בזריקות ניצחון או השוואת תוצאה ב-30 השניות האחרונות. הוא ראשון באחוזים לפני דמיאן לילארד (35 אחוזים), לברון ג'יימס (32 אחוזים) וקווין דוראנט (30 אחוזים), אבל שלושתם זרקו מעל 100 זריקות כאלה כבר בקריירה.
דונצ'יץ' אוהב לקלוע זריקות קשות ומשונות. כך למשל בחימום לפני המפגש מול פילדלפיה ביום שלישי הוא כידרר את הכדור לכיוון חדר ההלבשה, ואז זרק אותו מאחורי הסל וקלע, קטע שהפך לוויראלי במהירות.
מאמנו, ריק קרלייל, החמיא לו בסיום: "אתה מנצח משחק בצורה הזאת פעם בהרבה מאוד זמן. זה פשוט לא קורה באופן שכיח. זאת זריקה שלא נשכח. אלה מסוג המשחקים שהצלחת לגנוב, היה לנו את הודיני, הוא השאיר אותנו בחיים".
קרלייל מכיר מצוין את יכולת הקליעה של דונצ'יץ', וסיפר שחשבון הבנק שלו כבר נפגע ממנו בעבר: "הפסדתי לדונצ'יץ' כמה אלפי דולרים על זריקות מהחצי. פעם אחת במקסיקו סיטי בעונה השנייה שלו שילמתי לו בפסוס כי הייתי עצבני. אני לא עושה איתו התערבויות יותר כי ראיתי אותו עושה הכל: מ'רק רשת' מחצי מגרש או סל בבעיטה מ-40 מטר. לפני כל אימון הוא עושה מתחיחות ליד שולחן המזכירות ואומר לי 'אם אני קולע את הזריקה, האימון נגמר'? וכל פעם אני אומר לו שיישכח מזה כי ברור לי שהוא יקלע".