המלחמה של שחקניות ה-WNBA נגד הבעלים של אטלנטה דרים, קלי לופלר, עלתה הלילה (בין שלישי לרביעי) מדרגה. כל השחקניות בליגה, כולל אלו של אטלנטה, עלו לחימום עם חולצה ועליה הכיתוב: "הצביעו וורנוק".
רפאל וורנוק מתמודד מול לופלר במירוץ על מקום בסנאט והשחקניות רצו בדרך זו לפגוע בבעלים של אטלנטה, שנמצאת בשבועות האחרונים בעין הסערה ב'בועה' בפלורידה.
1 צפייה בגלריה
קלי לופלר
קלי לופלר
נגד המחאה. קלי לופלר
(צילום: MCT)
כזכור, לא מעט שחקניות ב-WNBA, חלקן הבכירות ביותר, קראו בתחילת החודש שעבר ללופלר להתפטר מתפקידה ומראשי הליגה לדאוג שזה אכן יתבצע. מה הסיבה לכך? לופלר, שהיא גם סנטורית אמריקאית, הייתה נגד יוזמת השחקניות להופיע עם גופיות ועליהן שמות של קורבנות לאלימות משטרתית. לופלר טענה שבמקום כך תרצה לראות את דגל ארה"ב על אותן גופיות.
"אני מתנגדת בחריפות לתנועת BLACK LIVES MATTER שקראה להרחיק את ישו מהכנסיות, דוגלת בביטול המשטרה וקידמה אלימות ברחבי המדינה. אני מאמינה שזה לא מתאים לערכים ולמטרות של אטלנטה דרים, שם אנחנו תומכים בסובלנות והכלה", כתבה לופלר במכתב ל-WNBA.
"הצביעו וורנוק": מחאת השחקניות
השחקניות לקחו את העניין קשה ודרשו כמובן להדיחה מתפקידה. כשנשאלה הלילה אליזבת' וויליאמס מאטלנטה על הצעד הנוכחי, ענתה: "רצינו להראות ללופלר שאנחנו לא החיילות שלה". ב-ESPN טענו כי מי שהגתה את הרעיון היא סו בירד מסיאטל, ששיתפה את חברותיה למהלך בשיחת זום.
"אני עצובה שהבעלים של הקבוצה שלי נגד כל מה שאנחנו בעדו", צייצה כבר ביולי שחקנית הקבוצה, רנה מונטגומרי, שהחליטה לוותר על עונת ה-WNBA בשל מגפת הקורונה. לופלר עצמה הגיבה בקצרה למחאת החולצות: "אני עדיין עומדת אחרי כל מה שאמרתי".