יאניס אנדטוקומבו הושעה למשחק אחד בעקבות הנגיחה במוריץ וגנר מוושינגטון. כוכב מילווקי יחמיץ את המשחק האחרון של העונה הסדירה מול ממפיס. הבאקס כבר הבטיחו את המקום הראשון במזרח ואת המאזן הטוב בליגה, כך שלא בטוח שהיווני היה משחק בכל מקרה. למפגש הראשון בפלייאוף מול אורלנדו הוא כבר יגיע בוודאות. הגריזליס שעדיין נאבקים על מקום בין שמונה הגדולות, ינסו לנצל זאת.
ההחלטה הגיעה לאחר שבמהלך המשחק ברביעי בלילה יאניס נגח בפניו של וגנר , שסחט ממנו עבירת תוקף קודם לכן. היווני לא אהב את השריקה של השופטים וגם את ההתנהגות של הגרמני, יצא מכליו בצורה לא אופיינית והורחק ישירות.
4 צפייה בגלריה
יאניס מורחק
יאניס מורחק
יאניס מורחק
(צילום: EPA)
לוס אנג'לס קליפרס התאוששה מההפסד לברוקלין והבטיחה את המקום השני במערב לאחר 111:124 על דנבר. המשחק היה צמוד ברובו, אבל ברבע האחרון הקליפרס נתנו גז מול המדורגת שלישית באזור, שכנראה כבר ויתרה והעדיפה לשמור כוח לפלייאוף.
פול ג'ורג' היה הקלע המוביל עם 27 נקודות כולל סלים חשובים שעזרו לקבוצה של דוק ריברס לברוח לנאגטס. קוואי לנארד עזר לו וקלע 26 משלו. ניקולה יוקיץ' רשם דאבל-דאבל של 17 נקודות ו-13 אסיסטים בצד השני, אבל נח כמעט בכל הרבע האחרון. הקליפרס יפגשו בפלייאוף את דאלאס ואילו דנבר תנסה לעבור את יוטה.
4 צפייה בגלריה
פול ג'ורג' ולו וויליאמס
פול ג'ורג' ולו וויליאמס
פול ג'ורג' ולו וויליאמס מרוצים
(צילום: EPA)
4 צפייה בגלריה
לנארד ומארי
לנארד ומארי
לנארד מול מארי
(צילום: EPA)
מיילס טרנר קלע 18 נקודות, אדמונד סאמר הוסיף שיא עונתי עם 17 משלו ויחד עם 18 של ג'סטין הולידיי, הובילו את אינדיאנה ל-104:108 על יוסטון. הפייסרס, ששברו רצף של חמישה הפסדים רצופים לרוקטס, הצליחו לעלות ליתרון 14 נקודות חמש דקות לסיום, אבל כמעט איבדו אותו והוא צומצם לשתיים בלבד פחות מדקה לסיום. ויקטור אולדיפו החטיא שלשה, הולידיי דייק מהעונשין והמשחק הוכרע. יוסטון חסרה את ראסל ווסטברוק הפצוע, שעדיין נמצא בספק לפתיחת הפלייאוף.
האיש של טורונטו היה סטנלי ג'ונסון, שהיה שם בשבילה בשניות הסיום. ליי-אפ של הפורוורד קבע שוויון 30 שניות לסיום, הוא הוסיף סל נוסף כשהשעון הראה 6.9 לבאזר ולבסוף חטף כדור ואפשר לפול ווטסון לדייק מהעונשין בדרך ל-121:125 על פילדלפיה. ג'ואל אמביד שיחק רק במחצית הראשונה בעקבות כאבים בקרסול השמאלי שלו. הוא גם ספג מכה בידו ובסך הכל קלע חמש נקודות ב-14 דקות. טוביאס האריס הוביל את המפסידה עם 22 נקודות, קייל לאורי וכריס בוצ'ר עם 19 כ"א למנצחת.
4 צפייה בגלריה
ג'יימס הארדן
ג'יימס הארדן
ג'יימס הארד. 45 נקודות והפסד
(צילום: רויטרס)
אוקלהומה אחראית לקאמבק של הלילה, אחרי שכבר פיגרה ב-22 נקודות, אבל חזרה ורשמה 115:116 דרמטי על מיאמי. מייק מוסקלה קלע שלשת ניצחון 5.2 שניות לסיום. לפני כן הוא צלף שלשה נוספת שקבעה שוויון 113:113 זמני (34.8 שניות לסוף). שתי הקבוצות כבר הבטיחו מקום בפלייאוף ונתנו מנוחה לכוכבים במחצית השנייה. הרוקי טיילר הירו תפר שיא עונתי של 30 נקודות עבור ההיט, דאנקן רובינסון תרם 19 - כולן במחצית הראשונה. דריוס בייזלי קלע 21 לת'אנדר.

הלייקרס מחכה ליריבה בפלייאוף

תמונת הפלייאוף נסגרה כמעט לחלוטין. הסדרה היחידה שטרם נקבעה היא הלייקרס (1) נגד פורטלנד/ פיניקס/ ממפיס/ סן אנטוניו.
מערב:
לייקרס (1) - פורטלנד/ פיניקס/ ממפיס/ סן אנטוניו (8)
קליפרס (2) - דאלאס (7)
דנבר (3) - יוטה (6)
יוסטון (4) - אוקלהומה (5)
מזרח:
מילווקי (1) - אורלנדו (8)
טורונטו (2) - ברוקלין (7)
בוסטון (3) - פילדלפיה (6)
מיאמי (4) - אינדיאנה (5)