דייווידאס סירווידיס היה אחד הזרים הכושלים בתולדות הפועל ירושלים. טוב זה לא יהיה הוגן להגיד את זה מכיוון שהוא לא באמת נספר על ידי עודד קטש. הליטאי בן ה-20 נחת לפני שנה בפיס ארנה, אחרי שהמנהל המקצועי יותם הלפרין קיבל עליו המלצות. בי-ם עשו חושבים, וידעו שבזכויות עליו ב-NBA מחזיקה דאלאס, לכן אם תצליח לשווק אותו לליגה הטובה בעולם היא תרוויח לא מעט כסף.
בליגת העל הוא שותף בסך הכל בארבעה משחקים בעונה שעברה, ובליגת האלופות שיחק בשלושה (אחד ב-2019/20 ושניים בפיינל 8 בתחילת העונה הנוכחית). גילו הצעיר, והעובדה שלא התאים לשיטה של קטש מנעו ממנו לראות יותר את הפרקט. אבל ב-NBA מסתכלים על פוטנציאל והפיסטונס החליטו להחתימו בנובמבר 2020. כמה כסף י-ם הרוויחה על המהלך? 600 אלף דולר, לא רע עבור מישהו ששיחק כל כך מעט.
1 צפייה בגלריה
דייוידאס סירווידיס
דייוידאס סירווידיס
דייוידאס סירווידיס
(צילום: AP)
מאמן דטרויט מחמיא לליטאי
הלילה (בין שישי לשבת) הליטאי רשם שיא קריירה ב-NBA עם 16 נקודות (4 מ-7 לשלוש) ב-19 דקות בלבד בהפסד של דטרויט לדנבר 104:91. החצי הראשון של סירווידיס היה מרשים למדי, ואם הוא לא היה נפצע ברגלו ברבע השלישי כנראה שמספריו היו אפילו יותר מרשימים.
"זה הוא, זה מה שהוא יודע לעשות", החמיא לו בסיום מאמן הפיסטונס דוויין קייסי. "הוא קלע, הוא סקורר והוא ילד צעיר. ליגת הפיתוח תתרום לו והוא יירד אליה ויעלה אלינו בעונה הבאה. הוא צריך לצבור עוד ניסיון ולהתחזק".