זו הפעם השלישית בפלייאוף הנוכחי בה דנבר נקלעת לפיגור 3:1. בכל סדרה היא הגיעה לנקודה הזו, ומול יוטה והקליפרס הצליחה להפוך. האם היא מסוגלת לעשות את זה גם מול הלייקרס? זה נראה קשה מאוד. זה לא שהנאגטס משחקים רע, זה שהלייקרס פשוט עמוקים וחדים יותר לאורך גמר המערב, ויש להם את אנתוני דייויס הלוהט גם במשחקים בהם לברון שקט יותר (וכשתראו את המספרים, לא תחשבו שהוא היה שקט).
הלילה (ה') זה נגמר ב-108:114, במשחק בו הלייקרס הובילו מתחילתו עד סופו. באופן מוזר, לא הייתה בריחה בשום שלב, מקסימום 12 הפרש ללייקרס, אבל הם נשארו בשליטה גם כשדנבר צימצמה פעם אחר פעם. ג'מאל מארי, בערב של סלים מטורפים וקרי רוח (לא סתם מטורפים, אלא מהסוג של "מה, לעזאזל, קרה פה הרגע!), שמר את הנאגטס באזור 6-3 נקודות לאורך כל רגעי ההכרעה, רק שהפעם, היכולת המפורסמת שלהם לבצע קאמבק לא באה לידי ביטוי.

4 צפייה בגלריה
לברון ג'יימס
לברון ג'יימס
לברון ג'יימס. הפעם דנבר לא חזרה
(צילום: AP)

מבחינה התקפית, תוכנית המשחק של הלייקרס עבדה מושלם. דייויס קלע את עשר הנקודות הראשונות של הקבוצה ו-12 מ-14 שלה בלי להחטיא אפילו פעם אחת. כשדנבר הביאה עליו שמירה כפולה, הכדור התחיל לזוז וקיבלנו תזכורת מהימים הגדולים של דווייט האוורד, שפתח בחמישייה וסיים את הרבע הראשון עם דאבל-דאבל של 11 נקודות ועשרה ריבאונדים (שישה בהתקפה). אח"כ זה היה לברון ג'יימס שלקח אחריות – ועדיין, זה היה רק 55:60 בהפסקה.
המרדף הזה נמשך במחצית השנייה – הלייקרס מצאו בכל פעם מחדש מישהו חם, אבל מארי, יחד עם ג'רמי גרנט ומייקל פורטר ג'וניור, לא נבהלו לרגע. ההפרש ירד לשתיים? דייויס, דני גרין וקנטביוס קולדוול-פופ צלפו שלוש שלשות רצופות. מארי שוב הביא סל שיקרינו בלופ וישלחו לכם בווטסאפ לאורך כל היום? אז ראז'ון רונדו עלה מהספסל וקלע שמונה מהירות. דייויס קצת דידה אחרי פגיעה בקרסול? אז מרקיף מוריס נכנס חזק עם עבודה בהגנה.
4 צפייה בגלריה
אנתוני דייויס פצוע
אנתוני דייויס פצוע
אנתוני דייויס נפצע, אבל המשיך כמו גדול
(צילום: AFP)
חסר לכם איזה שם, לא? ניקולה יוקיץ' לא היה במשחק מהרגע הראשון. האוורד שמר עליו מצוין, ויוקיץ' איבד את הביטחון ולא היה אגרסיבי מספיק. ברבע האחרון הוא התייבש לא מעט בצד בגלל בעיית עבירות, ואי אפשר היה לסמוך עליו כמו בדרך כלל. הוא סיים את הרבע הזה ללא נקודה, כמעט בלתי נתפס. זה היה משחק גרוע בכל קנה מידה של סופרסטאר שהנאגטס חייבים.
וכך, הקבוצות החליפו סלים בדקות האחרונות בלי שאל-איי בורחת (הרבה בגלל שלברון לא היה בערב התקפי טוב) ובלי שדנבר מצליחה לאתר נקודה במשחק בה תוכל לבצע ריצה של 0:8 ולהלחיץ את הלייקרס. בשני מהלכים רצופים, שלוש דקות לסיום, מארי נכנס חזק על לברון, שמנע ממנו סל (בפעם השנייה בחסימה ענקית), והאיזון העדין נשמר. לברון קלע נקודות חשובות מהקו כשהיה צריך, הלייקרס לקחו סדרה של כדורים חוזרים בהתקפה, ואיכשהו משחק צמוד הגיע לסיומו בלי דרמה.
4 צפייה בגלריה
אנתוני דייויס
אנתוני דייויס
דייויס כיכב, יוקיץ' פחות
(צילום: AP)
4 צפייה בגלריה
לברון ג'יימס
לברון ג'יימס
ג'יימס. מתקרב לגמר
(צילום: AFP)
דייויס הוביל את הלייקרס עם 34 נקודות ב-10 מ-15 מהשדה פלוס 13 מ-14 מהקו – נתון פנטסטי ומשמעותי. לברון הוסיף 26, 9 ריבאונדים ו-8 אסיסטים, קולדוול-פופ 13, האוורד 12 ו-11 ורונדו 11 עם 7 אסיסטים – מה שהביא אותו ל-1,049 אסיסטים בפלייאוף בכל הזמנים, כך שזינק למקום השמיני ברשימה מעל סקוטי פיפן. למארי היו 32 באחוזים מצוינים (12 מ-20), גרנט קלע 17, אבל ה-16 של יוקיץ' היו מהוססות ולא רלוונטיות בסופו של דבר.