בגיל 30 - ותשע שנים אחרי שעזב את מכבי ת"א - מילאן מצ'באן הודיע על פרישה מכדורסל. הפורוורד-סנטר הסרבי, ששיחק מ-2019 ביפן, סבל מפציעות ברכיים והחליט כעת לתלות את הנעליים.
"הקריירה שלי הסתיימה", סיפר בראיון לעיתון "נובה". "אחרי 13 שנים רצופות בבוגרים, זו החלטה קשה עבורי, אבל רציונלית בגלל מצבי הגופני. עברתי שתי פציעות קשות ותמיד חשבתי על היום הזה, אבל לא רציתי לעזוב את הכדורסל".
1 צפייה בגלריה
מצ'באן מול דווין סמית' ומכבי ת"א בתחילת העשור
מצ'באן מול דווין סמית' ומכבי ת"א בתחילת העשור
מצ'באן מול דווין סמית' ומכבי ת"א בתחילת העשור
(צילום: ראובן שוורץ)
היום (שני) גם הודיע על הפרישה בשורת ציוצים מרגשים: "חבריי היקרים, הימים שלי כשחקן כדורסל מקצועי הגיעו לסיומים. הלב שלי ימשיך לשחק תמיד, אבל לצערי הברכיים שלי לא יכולות לשאת זאת יותר. הכדורסל נתן לי את הכל ואני נתתי את כולי עבור המשחק הזה. אני רוצה להודות לכל מי שהשפיע על הקריירה שלי במהלך השנים, למאמנים, לחברים לקבוצה ולקהלים. ההישג הגדול ביותר שלי היה להיות חלק מנבחרת סרביה ובקבוצות שהגיעו רחוק, הגשמתי את כל חלומות ילדותי”.
מצ'באן (2.06 מ') חתם במכבי ת"א בדצמבר על חוזה לארבע שנים וחצי, אבל מהר מאוד הושאל לפרטיזן בלגרד ולאחר מכן עבר גם בגלאטסראיי לפני שנפרד סופית מהצהובים. כל זאת למרות שתלו בו תקוות שיהפוך לאחד השחקנים המבטיחים ביבשת. בנוסף, מצ'באן שיחק גם בז'לזניק, ורשאץ, מילאנו, באיירן מינכן ואלבארק טוקיו.
הציוץ של מצ'באן

מכבי ת"א מודה למצ'באן