יוסטון עדיין יכולה לאסוף את עצמה ובנס לחזור מפיגור 3:1 מול הלייקרס בחצי גמר המערב, אבל בשביל כך היא תצטרך לחזור להיות יוסטון. הרוקטס סיפקו הלילה (בין חמישי לשישי) הופעה חלשה וחסרת אנרגיות מול הלייקרס - פרט לניסיון קאמבק יפה ומאוחר מדי ברבע האחרון - ואל-איי של לברון כבר נוגעת בגמר האזורי אחרי ניצחון שלישי ברציפות, 100:110.
למטבע יש שני צדדים, והרבה ממה שקרה ליוסטון היה בגלל מאמן הלייקרס פרנק ווגל. הפעם הוא החליט להתאים את עצמו להרכב הנמוך של הרוקטס, ועלה בחמישייה עם עוד פורוורד, מרקיף מוריס, על חשבון הסנטר ג'אבייל מגי – שיחד עם דווייט האוורד, ראה את כל המשחק מהספסל. ההרכב החדש לחץ חזק את ג'יימס הארדן ולא נתן לו להיכנס למשחק כל הערב, בזמן שהתקפת הלייקרס פתחה בהילוך נמוך יתרון בו החזיקה מהרגע הראשון.
6 צפייה בגלריה
לברון חוגג
לברון חוגג
חגיגה בצהוב. לברון עם קרוזו ודייויס
(צילום: EPA)
6 צפייה בגלריה
לברון
לברון
לברון גבוה מעל שחקני יוסטון
(צילום: EPA)
6 צפייה בגלריה
הפנים אומרות הכל. טאקר והארדן
הפנים אומרות הכל. טאקר והארדן
הפנים אומרות הכל. טאקר והארדן
(צילום: EPA)
היתרון הזה התחיל לצמוח לקראת ההפסקה, בזכות שני היבטים: ווגל שלף מהספסל ג'וקר, הרוקי בן ה-19 טיילן הורטון-טאקר, שערך שש הופעות בלבד העונה לפני הלילה. בשש דקות על המגרש הוא הצליח להפתיע את הרוקטס עם אנרגיות אדירות ויצור מומנטום. השני היה לברון ג'יימס, שהגביר קצב, חילק כמה אסיסטים יפהפיים והבריק עם סל ועבירה בקליעה לאחור בדרך ל-41:57 אחרי שני רבעים.
ברבע השלישי היתרון כבר זינק מעל 20 נקודות, אבל יוסטון, שבאופן מדהים קלעה רק שלוש שלשות במחצית הראשונה, התחילה להשחיל כמה עם יד חמה של בן מקלמור ואוסטין ריברס מהספסל. המשחק נראה גמור בכל זאת, עד שהירדמות מוחלטת של הלייקרס ודקות בודדות בהן יוסטון שיחקה במהירות הרגילה שלה, חתכו פתאום את הפער בצורה ניכרת. ממצב של 78:101 ללייקרס, 7:21 דקות לסיום, יוסטון רצה 4:22.
6 צפייה בגלריה
רונדו בפעולה
רונדו בפעולה
עוד משחק נהדר. רונדו בפעולה
(צילום: EPA)
6 צפייה בגלריה
לברון מול ווסטברוק
לברון מול ווסטברוק
לברון מנסה להפחיד את ווסטברוק
(צילום: EPA)
לברון, שכעס מאוד על החברים בזמן ההידרדרות, החליט שזה מספיק, ושלח אסיסט נהדר לאלכס קארוסו המצוין שגמר את הסיפור בשלשה. הסל האחרון היה כבר שואו-טיים, כשראז'ון רונדו מוסר אלי-אופ דרך הקרש לדאנק של לברון. רק עשר הפרש, אבל ההרגשה הייתה של הרבה יותר.
זה לא היה רק העניין של 26:52 ללייקרס בכדורים החוזרים, אלא כל מה שמסביב. יוסטון לקחה כדור חוזר אחד בהתקפה (!), קלעה שתי נקודות במתפרצת והשיגה 24 בצבע לעומת 62 של הלייקרס. מ-א' ועד ת', זה הראה עד כמה בעייתי הסמול-בול של מייק ד'אנטוני, כשהפעם גם לא הייתה התלהבות שתחפה על החוסרים. מתקפת השלשות בקאמבק (11 במחצית השנייה) הייתה מרמה מאוד, ואם הלייקרס עוד היו בשיאם (כאמור, אפילו לא נתנו את המקסימום), הייתה פה תבוסה עצומה.
6 צפייה בגלריה
רק ככה כנראה אפשר לעצור את אנתוני דייויס
רק ככה כנראה אפשר לעצור את אנתוני דייויס
רק ככה כנראה אפשר לעצור את אנתוני דייויס
(צילום: רויטרס)
אנתוני דייויס הוביל עם 29 נקודות ו-15 ריבאונדים, לברון היה רחוק אסיסט אחד מטריפל-דאבל עם 16 ו-15 ריבאונדים, והספסל היה מצוין עם 16 של קארוסו ועוד הופעה גדולה של רונדו, הפעם 11 נקודות, 10 ריבאונדים ו-8 אסיסטים. קשה להאמין, אבל הארדן המתוסכל קלע רק שני סלי שדה מ-11 ניסיונות, וסיים עם 21 נקודות רק בזכות 16 קליעות עונשין מדויקות (היו לו גם 10 אסיסטים). ראסל ווסטברוק קלע 25.