הפורוורדית של מכללת אורגון סדונה פרינס פירסמה ביממה האחרונה סרטון שעורר סערה בארצות הברית וכלל טענות לסקסיזם, והכל בגלל משקולות. הבלגן שאותו וידאו עורר היה כה גדול שה-NCAA נאלצו להוציא הצהרה רשמית ולחפש פתרונות.
לקראת טורניר מרץ המשוגע (אליפות המכללות), הקולג'ים הטובים בארה"ב לגברים ולנשים נמצאים בבועות בשלושת השבועות הקרובים עד שיוכתרו אלופות. הגברים באינדיאנפוליס והנשים בסן אנטוניו. פרינס העלתה לחשבון הטוויטר שלה סרטון בו היא מדגימה את ההבדלים בין חדר המשקולות של הנשים לזה של הגברים והם עצומים.
1 צפייה בגלריה
חדרי המשקולות של הגברים והנשים בטורניר המכללות
חדרי המשקולות של הגברים והנשים בטורניר המכללות
חדרי המשקולות של הגברים והנשים בטורניר המכללות
(מתוך הטוויטר של מלורי הנדרלונג)
"יש לי משהו לראות לכולם. אז לקראת 'מרץ המשוגע', הטורניר הגדול ביותר לקבוצות מכללות בכדורסל נשים... זהו חדר המשקולות שלנו", היא אמרה והצביעה על עמדה קטנה בודדת של משקולות יד.
"עכשיו תנו לי להראות לכם את חדר המשקולות של הנשים", היא אמרה בזמן שהסרטון נחתך לחדר הכושר של הגברים באינדיאנה. "כשהתמונות של חדר המשקולות שלנו ושל הגברים פורסמו ברשת, ה-NCAA יצאו בהצהרה שזה לא עניין של כסף, אלא הבעיה היא מקום".
מיד עלה קטע וידאו של חדר עצום ריק לחלוטין ומוכן להצבת משקולות ושאר אביזרי כושר. "אם אתם לא עצובים מהבעיה הזו, אתם כנראה חלק ממנה", היא אמרה.
הסרטון עשה כאמור רעש ברשת, כשבין היתר גם כוכב גולדן סטייט סטף קרי פירסם אותו אצלו בחשבון וצייץ: "וואו, נו באמת. NCAA איבדתם את זה".
למעשה, יממה לפני הסרטון עלו שתי תמונות כדי להראות את ההבדל ואז סגן הנשיא של ארגון המכללות הוציא הצהרה ובה נאמר: "אנחנו מבינים שחלק מהקבוצות רגילות לתנאים שונים ממה שהן מקבלות בבועה. הסיבה היא חוסר במקום והתוכנית המקורית הייתה להרחיב את איזור האימונים ברגע שיותר מקום יתפנה בהמשך הטורניר. למרות זאת אנו רוצים לתת מענה לקבוצות, ואנו מחפשים פתרונות כדי להגדיל את המשאבים במתקני האימון, כולל מתקני כושר ומשקולות".