ה-WNBA סוער ביממה האחרונה, ולא רק בגלל התנאים המבישים של מגורי השחקניות ב'בועה' בפלורידה, אשר נחשפו ברשתות החברתיות. על המוקד נמצאת הבעלים של אטלנטה דרים - מהקבוצות המובילות בליגה - קלי לופלר.
לא מעט שחקניות ב-WNBA, חלקן הבכירות ביותר, קוראות ללופלר להתפטר מתפקידה ומראשי הליגה לדאוג שזה אכן יתבצע. אז מה הסיבה לכך? לופלר, שהיא גם סנטורית אמריקאית, נגד יוזמת השחקניות להופיע עם גופיות ועליהן שמות של קורבנות לאלימות משטרתית. לופלר טוענת שבמקום כך תרצה לראות את דגל ארה"ב על אותן גופיות.
1 צפייה בגלריה
קלי לופלר
קלי לופלר
בעין הסערה. לופלר
(צילום: MCT)
"אני מתנגדת בחריפות לתנועת BLACK LIVES MATTER שקראה להרחיק את ישו מהכנסיות, דוגלת בביטול המשטרה וקידמה אלימות ברחבי המדינה. אני מאמינה שזה לא מתאים לערכים ולמטרות של אטלנטה דרים, שם אנחנו תומכים בסובלנות והכלה", כתבה לופלר במכתב ל-WNBA.
השחקניות לקחו את העניין קשה ודרשו כמובן להדיחה מתפקידה. "אני עצובה שהבעלים של הקבוצה שלי נגד כל מה שאנחנו בעדו", צייצה שחקנית הקבוצה, רנה מונטגומרי, שהחליטה לוותר על עונת ה-WNBA בשל מגפת הקורונה. שחקניות אחרות היו הרבה יותר חריפות.
נטאשה קלאוד מלאס וגאס אייסס כתבה שלופלר צריכה "להעיף את התחת החלש שלה מהליגה". אלישה קלארק, שחקנית נבחרת ישראל בעבר ואחת הכוכבות של סיאטל סטורם, הוסיפה: "למה היא עדיין בעלים ב-WNBA?". סו בירד, חברתה לקבוצה, הגיבה: "שואלת את עצמי שאלה זהה".