שבע שנים חיכתה לוס אנג'לס לייקרס כדי לחזור למשחקי הפלייאוף, אבל אולי היה עדיף שלא תעשה זאת. הבוקר (רביעי) המדורגת מספר 1 שיחקה נורא בפתיחת הסדרה מול פורטלנד (המדורגת שמינית) בסיבוב הראשון - והפסידה 100:93.
גם המדורגת ראשונה במזרח, מילווקי באקס, הפסידה את משחקה הראשון אתמול מול אורלנדו 122:110, וזו הפעם הראשונה מזה 17 שנים ששתי המדורגות הבכירות במזרח ובמערב מפסידות במשחק הפתיחה שלהן בפלייאוף.
2 צפייה בגלריה
לברון ג'יימס
לברון ג'יימס
לברון מותש
(צילום: AP)
בחזרה ללייקרס. כל מי שעקב אחרי ל.א במשחקי ה"בועה" באורלנדו יכול היה לראות שמשהו לא דופק כמו שצריך בחבורה של פרנק ווגל. המספרים של לברון ג'יימס ירדו ל-22 נקודות (45 אחוזים מהשדה), 7.4 ריבאונדים ו-6.9 אסיסטים, וכתוצאה מכך משחקה של קבוצתו נפגע.
אמנם היה אפשר לחשוב שקינג ג'יימס שומר כוחות, ואכן במשחק הבוקר הוא להט עם טריפל דאבל מספר 24 בקריירה הארוכה שלו בפלייאוף - 23 נקודות, 17 ריבאונדים ו-16 אסיסטים (שיא קריירה בפלייאוף), אך שאר חבריו לקבוצה פשוט שיחקו רע.
המספרים העלובים של קולדוול-פופ
ברשת צחקו על גרין
קחו לדוגמא את קנטביוס קולדוול-פופ, שפתח בחמישייה, שיחק 29 דקות אבל בפועל שוטט על הפרקט עם 0 מ-9 מהשדה. גם דני גרין לא הגיע להתמודדות עם 2 מ-8 לשלוש. בכלל, הלייקרס קלעו ב-15 אחוז לשלוש (5 מ-32), האחוז השני הכי נמוך בהיסטוריה של הליגה לקבוצה שזורקת 30 או יותר פעמים במשחק אחד. גם במשחקי ה"בועה" לפני הפלייאוף ל.א קלעה רע (30.3 אחוזים, הכי גרוע מבין 22 הקבוצות).
"ללברון היו יכולים להיות יותר מ-20 אסיסטים אם היינו קולעים את זריקות השלוש שלקחנו, כמו שאנחנו כן עושים בדרך כלל", אמר ווגל בסיום. הלייקרס חייבים להתאפס ומהר לקראת משחק מספר 2 בלילה שבין חמישי לשישי (4:00), אחרת הם יכולים למצוא את עצמם בפיגור 2:0 ועם הגב אל הקיר.
הלייקרס התפרקו במאני טיים

אנדטוקומבו: "לא נוכל לעשות קסמים"

מילווקי הפכה לקבוצה ה-13 בהיסטוריה שסיימה את העונה הסדירה עם המאזן הטוב ביותר והפסידה במשחק הפתיחה שלה בפלייאוף. מצד שני, הבאקס יכולים להיות מעודדים שכן 9 מתוך 12 הקבוצות האחרות העפילו לשלב הבא.
ההפסד הזה מפתיע, הרבה יותר מזה של הלייקרס, אבל גם מילווקי שיחקה רע מאז חידוש העונה (מאזן שלילי 5:3). מנגד, בחלק מהמשחקים יאניס אנדטוקומבו ושחקנים בכירים נוספים לא שיחקו.
2 צפייה בגלריה
יאניס אנדטוקומבו
יאניס אנדטוקומבו
אנדטוקומבו. מה יקרה במשחק הבא?
(צילום: MCT)
מה שצריך להדאיג את מייק בודנהולצר בעיקר זו ההגנה של הבאקס, הטובה בליגה לפני הפלייאוף, שספגה פתאום 122 נקודות, 35 מהן מהסנטר של המג'יק, ניקולה ווצ'ביץ', שקבע שיא קריירה בפלייאוף. "לא נוכל לעשות קסמים, אנחנו פשוט צריכים לשנות את הדברים. אנחנו חייבים לצאת, לשחק חזק, מאוד חזק, להיות יחד וליהנות", אמר אנדטוקומבו לקראת המשחק הבא בסדרה (בין חמישי לשישי, 1:00).