עונת ההחתמות של שחקנים חופשיים ב-NBA נפתחה הלילה (בין שישי לשבת), והביאה איתה מבול של מעברים ודיווחים על עסקאות קרובות בין קבוצות הליגה.
מהזווית של דני אבדיה, הנושא המעניין ביותר הוא ג'ון וול. הסמל הגדול של וושינגטון, שלא ממש שיחק בשנתיים האחרונות בעקבות פציעות, הודיע להנהלת הוויזארדס שהוא דורש לעזוב.
6 צפייה בגלריה
וול. רוצה אתגר חדש בקריירה
וול. רוצה אתגר חדש בקריירה
וול. רוצה אתגר חדש בקריירה
(צילום: AFP)
6 צפייה בגלריה
ווסטברוק בטירוף
ווסטברוק בטירוף
ווסטברוק. יחבור לאבדיה?
(צילום: AP)
בקבוצה כבר עובדים על עסקה לטרייד עם יוסטון במסגרתו ראסל ווסטברוק יחליפו בבירה האמריקאית, כפי שדווח בימים האחרונים, אך לא בטוח שזה יקרה. בכל מקרה, וול לא צפוי להישאר בוושינגטון ומי שיהפוך רשמית לבעל הבית הוא בראדלי ביל.
מי שיגיע לוושינגטון בוודאות הוא שחקן שאבדיה מכיר לא רע - אנתוני גיל, ששיחק במדי חימקי מוסקבה. הוא חתם לשנתיים. דאוויס ברטנס, המתחרה המרכזי של הישראלי על דקות משחק, האריך את חוזהו בחמש עונות וירוויח 80 מיליון דולר. גם הסנטר רובין לופס מגיע לוויזארדס, אחרי שחתם על חוזה לעונה אחת.
6 צפייה בגלריה
גיל (מימין). החתמה מפתיעה
גיל (מימין). החתמה מפתיעה
גיל (מימין). החתמה מפתיעה
(צילום: EPA)
ההחתמה המשמעותית של הלילה היא זו של מונטרזל הארל (השחקן השישי של העונה), שעבר מלוס אנג'לס קליפרס ליריבה העירונית והאלופה, הלייקרס, בחוזה לשנתיים בו ירוויח 19 מיליון דולר, כאשר השנה השנייה היא אופציה. הקליפרס הצליחו לפחות להשאיר את מרקוס מוריס, שחתם על חוזה לארבע שנים בהן ירוויח 64 מיליון דולר.
אחרי שבע עונות באוקלהומה סיטי, הסנטר סטיבן אדאמס עוזב לניו אורלינס פליקנס כחלק מעסקה סיבובית שכוללת את המעבר של ג'רו הולידיי למילווקי. OKC תקבל על אדאמס בחירות עתידיות בסיבוב הראשון והשני בדראפט.

החתמות משמעותיות נוספות

גוראן דראגיץ' הודיע בסרטון בטוויטר שהחליט להישאר בשורות סגנית האלופה, מיאמי היט, וחתם על חוזה לשנתיים נוספות במהלכן ישתכר כ-37 מיליון דולר. להיט יש אפשרות לצאת מהחוזה בסיום העונה הנוכחית.
6 צפייה בגלריה
מונטרז הארל
מונטרז הארל
הארל. יוסיף קשיחות ללייקרס
(צילום: AP)
ההודעה של דראגיץ'
פקונדו קמפאסו, שחקנה של ריאל מדריד והרכז הכי טוב ביורוליג בשנתיים האחרונות, חתם רשמים בדנבר נאגטס לשנתיים, כך הודיע סוכנו, אלכס סראציס (סוכנו לשעבר של ים מדר).
מייסון פלאמלי עזב את דנבר וחתם לשלוש שנים עבור 25 מיליון דולר בדטרויט.
ג'ורדן קלארקסון האריך את החוזה שלו ביוטה עבור 52 מיליון דולר לארבע שנים. קלארקסון היה אחד משחקני הספסל הטובים בליגה העונה הקודמת (15.6 נקודות).
6 צפייה בגלריה
פקונדו קמפאסו בפעולה
פקונדו קמפאסו בפעולה
קמפאסו. רגע לפני גיל 30 חתם ב-NBA
(צילום: EPA)
דיארון פוקס חתם על חוזה חדש (מקסימום) בסקרמנטו וירוויח בחמש השנים הקרובות 163 מיליון דולר.
אחרי שנה אחת בלבד באוקלהומה סיטי, דנילו גלינארי מצטרף בחוזה לשלוש עונות לאטלנטה וירוויח 61.5 מיליון דולר. זו העסקה הגבוהה ביותר לשחקן ליגה מעל גיל 30 שמעולם לא שיחק באולסטאר.
הפורוורד רודני הוד נשאר בפורטלנד לשנתיים וירוויח 21 מיליון דולר (השנה השנייה לא מובטחת לו).
6 צפייה בגלריה
דנילו גלינארי חוגג
דנילו גלינארי חוגג
גלינארי. ממשיך לנדוד
(צילום: רויטרס)
הבחירה מספר 3 בדראפט 2015, ג'היל אוקפור חתם לשנתיים בדטרויט, שתהיה קבוצתו הרביעית בליגה.
ג'ו האריס, אחד השחקנים היותר מוערכים בברוקלין, חתם על חוזה מרשים מאוד בקבוצתו לארבע השנים הקרובות - 75 מיליון דולר.
כריסטיאן ווד, שסיפק עונת פריצה בדטרויט, תוגמל על כך בחוזה לשלוש שנים ביוסטון רוקטס עבור 41 מיליון דולר.
ג'סטין הולידיי האריך את החוזה שלו באינדיאנה פייסרס בשלוש שנים (18 מיליון דולר).