המלחמה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ וה-NBA נמשכת. בראיון שסיפק לרשת פוקס שמזוהה איתו פוליטית, טראמפ קרא לאנשי ה-NBA שמוחים נגדו "טיפשים ורשעים. הליגה שלהם בצרות גדולות יותר משהם מבינים".
"שימו לב לרייטינג שלהם, המספרים שלהם מאוד מאוד נמוכים וזה בגלל ההתעסקות בפוליטיקה", הוסיף טראמפ. "אם השחקנים לא יעמדו בהמנון, וזה נכון גם לגבי ה-NFL, אז עדיף שהליגות האלו לא ייפתחו. הם צריכים לכבד את המדינה שלהם". אגב, רק שני שחקנים לא עמדו בהמנון בבועה: ג'ונתן אייזק (אורלנדו) ומאיירס לנארד (פורטלנד).
2 צפייה בגלריה
טראמפ עוזב את מסיבת העיתונאים
טראמפ עוזב את מסיבת העיתונאים
ממשיך לתקוף את ה-NBA. דונלד טראמפ
(צילום: EPA)
טראמפ גם עבר לתחומי הביזאר כשהתייחס ל-UFC ולגולף, וטען כי בניגוד לכדורסל, הענפים הללו לא איבדו שום דבר מהוויזואליות שלהם. הוא הביע תמיכה בליגת ההוקי (NHL), שם מעט מאוד שחקנים כרעו ברך, ואמר כי הם יודעים לכבד. לגבי ליגת הבייסבול הוסיף שעדיין לא החליט בנידון.
הדברים של נשיא ארה"ב מגיעים על רקע התגובות של שחקנים כמו לברון ג'יימס וג'יי.ג'יי רדיק, שהודו כי הליגה ממש לא תתגעגע אליו כצופה. כוכב הלייקרס ידוע כאחד המתנגדים הגדולים של טראמפ שגם התבקש באותו ראיון לבחור את מי הוא מעדיף, לברון או מייקל ג'ורדן, ובחר באופן לא מפתיע באחרון: "ג'ורדן לא היה פוליטי, לכן אנשים אוהבים אותו יותר".
סטף קרי, שכלל לא נמצא בבועה, הביע תמיכה בחבריו ואמר ל"ניו יורק טיימס" כי "אם טראמפ כועס על משהו, אז כנראה שאתה עושה את הדבר הנכון. זה תמיד הברומטר לפיו צריך לפעול. בין אם זה לכרוע ברך, לדבר על דברים שקרובים לליבך בראיונות ובעצם כל דבר חשוב שצריך לומר".
2 צפייה בגלריה
לברון ג'יימס
לברון ג'יימס
לברון ג'יימס
(צילום: AP)
כשגולדן סטייט זכתה באליפות בתקופת כהונתו של טראמפ, קרי היה אחד הראשונים שהצהיר כי הוא לא מתכוון להגיע לביקור המסורתי בבית הלבן. אליו הצטרפו יתר השחקנים וגם המאמן סטיב קר שידוע בתור אחד ממתנגדיו הבולטים.