ניקולה יוקיץ', אם לא יהיו הפתעות מרעישות, יזכה ב-MVP של העונה - פעם שלישית ברציפות שהפרס הולך לשחקן אירופי (יאניס אנדטוקומבו זכה בשנתיים האחרונות, כידוע). סנטר פילדלפיה ג'ואל אמביד אמנם נותן לו פייט, והיה מצוין הלילה עם 34 נקודות בניצחון על יוסטון, אבל הסרבי השאיר לו אבק והלילה (בין רביעי לחמישי) הוא הוכיח למה הפרס מגיע לו.
הג'וקר המטיר מול ניו יורק (29:37), אחת הקבוצות הטובות במזרח, 24 נקודות כבר ברבע הראשון ועשה זאת ב-8 מ-9 מהשדה. אגב, הניקס סיימו את הרבע עם 12 נקודות בלבד, בעוד הנאגטס (22:44) קלעו 32 והמשיכו לניצחון קליל בו הובילו כבר ב-31 הפרש. יוקיץ' סיים עם 32 נקודות, 12 ריבאונדים ו-6 אסיסטים ב-29 דקות בלבד - מדהים.
3 צפייה בגלריה
כן, גם את זה הוא יודע לעשות
כן, גם את זה הוא יודע לעשות
ניקולה יוקיץ' מציג חלק מהרפרטואר
(צילום: רויטרס)
3 צפייה בגלריה
יוקיץ' מטביע את הניקס
יוקיץ' מטביע את הניקס
יוקיץ' מטביע את הניקס
(צילום: AFP)
דנבר גם השתוותה ללוס אנג'לס קליפרס ועקפה אותה בדרך למקום השלישי במערב. אגב, לפי המיקום הנוכחי היריבה שלה בפלייאוף תהיה לוס אנג'לס לייקרס, מפגש שיכול להוביל לסדרה הצמודה והמסקרנת ביותר בסיבוב הראשון.
נחזור ליוקיץ', שמספק העונה מספרים אדירים, במיוחד לשחקן בעמדה שלו - 8.5 אסיסטים למשחק (שישי בליגה) לצד 26.3 נקודות (12 בליגה) ו-10.9 ריבאונדים (תשיעי בליגה). הוא ראשון בליגה במדד היעילות עם 31.13, לפני אמביד ויאניס.
"כשהוא משחק ככה כולנו יכולים להירגע, פשוט זורקים לו את הכדור והכל מסתדר", החמיא מייקל פורטר ג'וניור ליוקיץ'. "כשהוא מוצא אותנו בהתקפה, נשאר לנו רק לזרוק. אף גבוה ב-NBA לא יכול לשמור עליו באחד-על-אחד, אז אנחנו פשוט נותנים לו לעבוד".
3 צפייה בגלריה
ניקולה יוקיץ' משאיר את נרלנס נואל מאחור
ניקולה יוקיץ' משאיר את נרלנס נואל מאחור
יוקיץ' משאיר את נואל מאחור
(צילום: רויטרס)
יוקיץ' עצמו לא התלהב במיוחד: "לפעמים אני לא קולע הרבה במחצית הראשונה, אלא יותר בשנייה. חבריי לקבוצה מצאו אותי והצלחתי לקלוע, זה כל הסיפור". המאמן מייקל מאלון היה מרוצה מאוד: "זה היה אחד הניצחונות המרשימים שלנו העונה, בהתחשב בכל החיסורים שהיו לנו והרמה של היריבה".
כוכב הניקס ג'וליוס רנדל (14 נקודות בלבד) רק רוצה לשכוח את המשחק הזה: "הפסדנו אותו בפתיחה, לא הגענו מוכנים. אני זורק את המשחק הזה לפח, אני כבר חושב על פיניקס". המאמן טום תיבודו הוסיף: "אתה או מנצח או לומד, אני חושב שהפעם למדנו הרבה. זה היה משחק פיזי, היה לנו קשה ודברים הלכו נגדנו".