8 ימים בלבד אחרי שהושקה על-ידי ה-WNBA ונייקי - גופיית המשחק החדשה של דאלאס ווינגס נגנזה. בדומה ל-NBA בשנים האחרונות, גם במקבילה הנשית החליטו להשיק ליין של בגדים מעוצבים בצורה מיוחדת ש"שמבטאים הכי טוב את רוח הקבוצה".
לדאלאס עיצבו גופייה בהשראת מטוס ה-וורהוק P-40, שכללה גם את הסמל המיוחד שלו במרכז. המטוס שימש בעיקר להפצצה ולתקיפת קרקע של בעלות הברית במלחמת העולם השנייה. רק שב-WNBA ובנייקי כנראה לא ממש חקרו לעומק - ולא מעט אוהדים ברחבי הרשת הציפו את הבעייתיות שבבחירה בו.
הגופייה ה"בעייתית"
המדים החדשים של כל 12 קבוצות הליגה
הבחירה באותו מטוס קרב הייתה כדי לכבד את 1,074 הנשים ששירתו ביחידה מיוחדת בחיל האוויר (WASP) במהלך מלחמת העולם השנייה. הן הפכו לנשים הראשונות שטסו עבור צבא ארה"ב, אך בבירור שנעשה התברר כי כולן היו לבנות וכי אף מועמדת שחורה לא התקבלה ליחידה.
מהר מאוד הליגה, בשיתוף עם דאלאס ונייקי, הוציאו הודעה לתקשורת והודיעו על גניזת אותן גופיות חדשות: "המדים שנחשפו לאחרונה של דאלאס ווינגס נועדו לחגוג קבוצה של טייסות מטקסס, במהלך מלחמת העולם השנייה. עם זאת, נייקי, ה-WNBA ודאלאס למדו לאחרונה שההיסטוריה של התוכנית אינה מתיישבת עם המשותף שלנו. תוכנית שכוללת ערכים של גיוון והכלה".
התגובות הקשות ברשת
"כתוצאה מכך, בדאלאס ווינגס לא ילבשו את המדים הללו על המגרש. נייקי ושותפיה מוציאים אותם מהחנויות ונעבוד יחד על עיצוב מדים חדש", נכתב גם כן בהודעה.
התגובות ברשת, כמובן, היו קשות. שחקנית העבר, קלסי בון, צייצה: "תארו לעצמכם לגרום לנשים שחורות ללבוש גופייה שחוגגת ארגון שלא יאפשר לנשים שחורות להיות בו...אתם לא עייפים כבר מהדברים הללו?".
1 צפייה בגלריה
סאטו סבאלי
סאטו סבאלי
סאטו סבאלי, אחת הכוכבות של דאלאס
(צילום: AP)
ג'זמין בייקר, חוקרת ההיסטוריה של ספורט הנשים האמריקאי, הוסיפה: "אנשים כל הזמן שואלים אותי למה אני כל כך שונאת את הגופייה הזו? אלה מאיתנו שמבינים את ההיסטוריה של אמריקה מבינים גם איך זה השפיע על הכוחות המזוינים שלנו. כנראה שאף אחד בדאלאס לא הכין שיעורי בית".