סיום העונה הסדירה ב-NBA וכמובן כל משחקי הפלייאוף בעונה שעברה שוחקו בבועה באורלנדו – החלטה שזכתה לשלל מחמאות לאחר שלאורך חודשיים לא התגלה אפילו נדבק אחד וכל המשחקים שוחקו והגיעו לסיומם.
נראה שהעונה, מחוץ לבועה, הרבה יותר קשה לשמור על הסדר, ובעיקר למנוע מקבוצות להידבק. פרוטוקול הקורונה המחמיר בליגה גרם בשבועיים האחרונים ללא מעט שחקנים להיכנס לבידוד וגם מספר הנדבקים החל לעלות בקצב מדאיג.
2 צפייה בגלריה
שחקני מיאמי על הספסל
שחקני מיאמי על הספסל
רוב שחקני מיאמי נכנסו לבידוד, המשחק נדחה
(צילום: AFP)
הערב (ראשון) ב-NBA החליטו לדחות את המפגש בין מיאמי ובוסטון, כשהסיבה הרשמית היא בדיקה של שחקן ההיט שתוצאתה לא הייתה חד משמעית (גבולית) – ולכן כל מי ששהה בקרבתו נאלץ להיכנס לבידוד עד שתישלל אפשרות שנדבק.
זה השאיר את אריק ספולסטרה עם פחות משמונה שחקני סגל, המספר המינימלי על פי התקנון, לקיום משחק – ולכן הוחלט לדחות את המפגש.
אגב, הסלטיקס היו אמורים להיות על הספסל עם שמונה בדיוק, כשלא פחות מתשעה שחקנים, רובם בעקבות פרוטוקול קורונה, הוצאו מהסגל.
2 צפייה בגלריה
ג'ייסון טייטום
ג'ייסון טייטום
נדבק ויצר בלגן שלם. ג'ייסון טייטום
(צילום: AP)
רק בסוף השבוע פילדלפיה פגשה את דנבר, כשהיו לה שמונה שחקני סגל, אך באופן מעשי רק שבעה כי אחד מהם, מייק סקוט, ישב על הספסל למרות שהיה פצוע ולא היה סיכוי שישחק. זה הסתיים כמובן בהפסד של פילי 115:103. המאמן דוק ריברס אף טען שלדעתו היו צריכים לדחות את המשחק. אולי הדחייה הערב תעזור לו לטיעון בפעם הבאה.

דטרויט (8:2) – יוטה (4:6) 96:86

במשחק שכן התקיים יוטה לא התקשתה לצאת מדטרויט עם ניצחון. רבע ראשון מוחץ של 17:34 הראה לאן הולך המשחק הזה. יתרון השיא עמד על 20 נקודות והפיסטונס לא הובילו אפילו לרגע.
דונובן מיצ'ל הוביל את קלעי האורחת עם 28 נקודות, ג'ורדן קלארקסון הוסיף 18 נקודות מהספסל. רודי גובר קלט 20 ריבאונדים וגם חסם 4 פעמים, אבל סיים עם נקודות בלבד. ג'רמי גראנט קלע 28 נקודות למנצחת, אבל חוץ ממנו? כלום ושום דבר.