מילווקי באקס רחוקה ניצחון אחד בלבד מעלייה לסיבוב השני בפלייאוף. יאניס אנדטוקומבו וחבריו פתחו אמנם בהפסד את הסדרה מול אורלנדו, אבל מאז הם שולטים בה לחלוטין והערב (שני) השיגו ניצחון שלישי רצוף בבועה, 106:121 שהעלה אותם ליתרון 1:3.
הסנטר היווני היה כרגיל דומיננטי וסיים את המשחק עם 31 נקודות, 15 ריבאונדים ו-8 אסיסטים. יחד עם זאת, מלאכתו לא הייתה קלה. הוא רשם אמנם 14 מ-21 מהשדה (1 מ-5 לשלוש), אבל את 14 הנקודות אותן קלע במחצית הראשונה הוא השיג בזריקות קשות ובמאבקים חסרי פשרות.
6 צפייה בגלריה
יאניס אנדטוקומבו
יאניס אנדטוקומבו
יאניס אנדטוקומבו מטביע
(צילום: EPA)
קריס מידלטון פתח בצורה נוראית (2 מ-10 בלבד), אבל השתפר בהמשך וסיים עם 21 נקודות (7 מ-19) ו-10 ריבאונדים. גם ווסלי מתיוז (12 נקודות), ברוק לופז וקייל קורבר (10 כ"א) תרמו למאמץ הקבוצתי. ניקולה ווצ'ביץ' (31 נקודות ו-10 ריבאונדים) היה הבולט במג'יק, טרנס רוס קלע 19 נקודות (עלה מהספסל) ומרקל פולץ 15.
הרבע הראשון הסתיים ב-18:22 למילווקי, אבל המארחת (על הנייר כמובן), שלא ממש נהנית מיתרון ביתיות במשחקים בהיעדר הקהל, עלתה ליתרון 22:24 אחרי שלשה של די.ג'יי אוגוסטין. הבאקס שבו והוליכו 52:58 בסיום המחצית הראשונה בזמן שניקולה ווצ'ביץ' (16 נקודות ) הותיר את המג'יק בתמונה.
6 צפייה בגלריה
ווסלי מתיוז
ווסלי מתיוז
ווסלי מתיוז חוגג אחרי שלשה
(צילום: EPA)
6 צפייה בגלריה
די ג'יי אגוסטין קולע מול אנדטוקומבו
די ג'יי אגוסטין קולע מול אנדטוקומבו
די ג'יי אגוסטין ואורלנדו היקשו על אנדטוקומבו ומילווקי
(צילום: AP)
המשחק הצמוד נמשך ברבע השלישי כאשר מילווקי איבדה כדורים ואורלנדו ניצלה זאת כדי לעלות ליתרון 67:69. כשארסן איליאסובה דייק מחוץ לקשת והעלה את מילווקי ל-76:81 נראה היה שהיא תפתח פער ותצליח לברוח, אבל המג'יק השוו ל-81:81 והמתח נותר באוויר גם לאחר שהבאקס הוליכו 81:84 בסיום הרבע השלישי.
רק ברבע הרביעי הצליחה מילווקי לפתוח פער ושלשה של קריס מידלטון העלתה אותה ליתרון 83:99. שתי שלשות של ווצ'ביץ' צימקו ל-107:100. במצב של 104:114 למילווקי דייק ג'ורג' היל (קלע 9 נקודות) פעמיים מהקו והכריע למעשה את המשחק. יאניס יכול היה לרדת לנוח וקבוצתו שמרה על היתרון עד שניצחה בסיום 106:121.
6 צפייה בגלריה
ניקולה ווצ'ביץ'
ניקולה ווצ'ביץ'
ניקולה ווצ'ביץ' לא הספיק לאורלנדו
(צילום: רויטרס)

בעקבות הירי בבלייק: המחאות נגד אלימות המשטרה התגברו

המשחק נערך בצל התקרית ששוב מסעירה את ארצות הברית על רגע גזעני, בה נורה ג'ייקוב בלייק, אזרח שחור בן 29 המתגורר בקנושה שבוויסקונסין על ידי שוטרים בשעה שניסה להפריד בריב בין שתי נשים, ולאחר מכן ניסה לשוב לרכבו בעת שראה את אנשי המשטרה מתקרבים למקום.
בלייק נפצע במצב קשה אחרי שהשוטרים ירו שבעה כדורים בגבו. שחקני שתי הקבוצות עלו כרגיל בחולצות עליהן נכתב "חיי שחורים חשובים" ("black lives matter"), אבל גם עם כתובות נוספות כגון "צדק", "שוויון" ו"כבדו אותנו".
6 צפייה בגלריה
מייק בודנהולצר
מייק בודנהולצר
מאמן מילווקי מייק בודנהולצר
(צילום: AP)
בהודעה שנמסרה מטעם מילווקי, אותה הקריא המאמן מייק בודנהולצר לפני המשחק, נמסר: "אנו מתפללים לשלומו של ג'ייקוב בלייק וליבנו עם משפחתו וחבריו. אנחנו מתנגדים לשימוש מוגזם בכוח כלפי הקהילה השחורה. נמשיך לפעול למען שינוי בשמם של ג'ורג' פלויד, בראונה טיילור ואינספור קורבנות נוספים על מנת שמקרים כאלו לא יתרחשו שוב".

מאמן פילדלפיה פוטר

פילדלפיה החליטה לפטר את המאמן ברט בראון אחרי 7 שנים בתפקיד לאחר שהקבוצה הודחה על ידי בוסטון סלטיקס בסיבוב הראשון בפלייאוף. הצעד היה צפוי לאור השינויים שהתכוונה ההנהלה לבצע. הוא בנה אמנם קבוצה חזקה בהובלת ג'ואל אמביד ובן סימונס, אבל במועדון ציפו להתקדם יותר.
6 צפייה בגלריה
ברט בראון על הקווים
ברט בראון על הקווים
עוזב אחרי 7 שנים. ברט בראון
(צילום: MCT)
בראון מסר לאחר הפיטורים: "אני גאה בשחקנים שאימנתי ובכך ששלושה מהעוזרים שעבדו לצידי התקדמו והפכו למאמנים בליגה. אני גם רוצה להודות להנהלה ולקהל שלנו".