לברון ג'יימס, גם בגיל 35, מוכיח שוב שמדובר בשחקן הטוב בעולם. הלילה (בין שלישי לרביעי) סיפק עוד הופעה לפנתיאון ב-102:112 של לוס אנג'לס לייקרס על יוסטון בדרך ל-1:2 בסדרת חצי גמר המערב.
קינג ג'יימס רשם 36 נקודות (13 מ-23 מהשדה), 7 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, אבל הדודבן הוא שיא הפלייאוף ההיסטורי ששבר: כוכב הלייקרס מחזיק כעת בשיא ניצחונות בפלייאוף בכל הזמנים בליגה (162) - אחד יותר מדרק פישר.
3 צפייה בגלריה
לברון ג'יימס
לברון ג'יימס
ברמה אחת מעל כל השאר. ג'יימס
(צילום: רויטרס)
3 צפייה בגלריה
לברון ג'יימס חוסם את ג'יימס הארדן
לברון ג'יימס חוסם את ג'יימס הארדן
היה בלתי ניתן לעצירה גם בהגנה
(צילום: רויטרס)
"אני פשוט מנסה לעשות מה שצריך כדי לעזור לקבוצה לנצח", סיפר לברון בסיום. "מה אומר לי השיא? אולי ששיחקתי בקבוצות גדולות עם שחקנים נהדרים ומאמנים מצוינים. לא משנה אם זה היה בקליבלנד, מיאמי או בלייקרס. אתה לא משיג כל כך הרבה ניצחונות בפלייאוף בלי שיהיו לצידך חבר'ה טובים".
בארה"ב, כמו בארה"ב, הציגו כל מיני נתונים מטורפים. למשל, ללברון יש 88 ניצחונות פלייאוף במשחקים בהם קלע למעלה מ-30 נקודות. בדיוק כמו מייקל ג'ורדן (51) וקובי בראיינט (37) ביחד. "אף אחד לא משפיע בניצחונות כמו לברון", החמיא לו מאמנו פרנק ווגל. "זה נכון גם העונה. לכן לדעתי הוא צריך להיות ה-MVP. באמת ובתמים".
3 צפייה בגלריה
לברון ג'יימס
לברון ג'יימס
האקס פקטור. רונדו עם לברון
(צילום: EPA)
לברון, אגב, רשם 29 נקודות כבר בהפסקה וזכה אז לפרגון מאגדת הלייקרס, מג'יק ג'ונסון, שצייץ: "אחת ההופעות הגדולות ביותר שראיתי מלברון במחצית אחת. הוא קלע מכל מקום על המגרש". אנתוני דייויס הוסיף 26, אבל האקס פקטור של אל.איי הפעם היה ראז'ון רונדו, שקלע 21 נקודות וחילק 9 אסיסטים מהספסל. ברבע האחרון הוא הצית ריצת 0:10 של קבוצתו והפך לשחקן היחיד מאז לברון ב-2016 שרושם לפחות 12 נקודות ו-5 אסיסטים ברבע הרביעי במשחק פלייאוף.
"לקחתי מה שנתנו לי", הסביר רונדו. "זה מתחיל בהגנה ואז החברים לקבוצה מצאו אותי פנוי בהתקפה. לקחתי את הזריקות עם ביטחון עצמי". דייויס התמוגג גם הוא מהרכז הוותיק: "ככה משחקים בפלייאוף. הוא זורק נהדר ורוצה לשמור על השחקן הכי טוב אצל היריבה. IQ הכדורסל שלו ברמה אחרת".
המחמאה ממג'יק ג'ונסון
השיאים המטוריפ של לברון
ואיך הגיבו אצל המפסידה? "יותר מדי כדורים של 50-50 שלא לקחנו, יותר מדי פעמים לא היינו מספיק חדים", הסביר מאמן הרוקטס, מייק ד'אנטוני. "בחצי השני הם פשוט שיחקו טוב יותר מאיתנו. החבר'ה שלנו היו איטיים בלא מעט דברים ולא ניצלנו את איבודי הכדור שלהם כדי לרוץ קדימה".
פורסם לראשונה: 10:58, 09.09.20