3 צפייה בגלריה
דיאנדרה אייטון
דיאנדרה אייטון
הטבעת הניצחון של אייטון
(צילום: AFP)
פיניקס עלתה הבוקר (רביעי) ל-0:2 בגמר המערב על לוס אנג'לס קליפרס בתום דרמה מטורפת. 0.9 שניות לסיום היתרון עוד היה של הקליפרס (102:103), אבל הטבעה של דיאנדרה אייטון מהוצאת חוץ של ג'יי קראודר קבעה מהפך. האורחת, לה נותרו 0.7 שניות לשחק, לא הצליחה להגיע למצב זריקה עם הבאזר - והסאנס חגגו.
שתי הדקות האחרונות במשחק נמתחו על פני קרוב לחצי שעה, כאשר בכל פעם השופטים עצרו על מנת לבחון הילוכים חוזרים על מהלכים של שתי הקבוצות. הסאנס הובילו לאורך רוב הרבע הרביעי, אך פול ג'ורג' וכמה מהלכי הגנה נהדרים (יש שיגידו מלוכלכים) של פטריק בברלי על דווין בוקר, נתנו לחבורה של טיירון לו את היתרון.
3 צפייה בגלריה
אייטון והחברים חוגגים
אייטון והחברים חוגגים
אייטון והחברים חוגגים
(צילום: AFP)
אבל ג'ורג' גם היה הגיבור הטרגי של המשחק עם שתי החטאות קריטיות מקו העונשין במצב של 102:103 לקבוצתו כשנשארו על לוח השעונים 8.2 שניות לסיום המשחק. המפגש השלישי בסדרה ייערך בלוס אנג'לס בלילה שבין חמישי לשישי (4:00).
קמרון פיין, שהחליף את כריס פול בחמישייה לאחר שכוכב פיניקס חלה בקורונה, הפתיע עם משחק של 29 נקודות ו-9 אסיסטים, אייטון היה פנטסטי משני צדי המגרש וסיים עם 24 נקודות ו-14 כדורים חוזרים. בוקר התקשה מאוד מול בברלי, קלע אמנם 20 נקודות, כולל סל קריטי ברגעי ההכרעה, אבל האחוזים שלו היו רעים מאוד (5 מ-16 מהשדה). ג'ורג' הוביל את המפסידה עם 26 נקודות ב-1 מ-8 לשלוש, רג'י ג'קסון קלע 19 ואיביצה זובאץ תרם 14 ו-11 ריבאונדים.
3 צפייה בגלריה
פול ג'ורג'
פול ג'ורג'
ג'ורג'. הגיבור הטרגי
(צילום: רויטרס)
אחרי ההטבעה של אייטון שחקני ואנשי פיניקס כבר חגגו את הניצחון, ועשרות אנשים פרצו לפרקט. אבל השופטים עדיין לא פסקו על סיום המשחק. הם הלכו שוב למוניטור כדי קודם כל לאשר את הסל של הסנטר, ולאחר מכן לבדוק האם וכמה זמן נשאר על השעון כדי שהקליפרס יקבלו הזדמנות אחרונה. הבדיקה שלהם נמשכה מעל לדקה והייתה מורטת עצבים עבור שתי הקבוצות. בסופו של דבר הוחלט כי על השעון נותרו 0.7 שניות, וזה כאמור לא הספיק לאורחת.
עוד בשורה חיובית עבור פיניקס היא בכל מה שקשור לפול. על פי דיווחים בארה"ב, הרכז הוותיק עשוי לשחק לראשונה בסדרה כבר במשחק מספר 3 אחרי שייצא מפרוטוקול הקורונה של הליגה.