דוק ריברס, מאמן הקליפרס בשבע השנים האחרונות, סיים את דרכו במועדון, כך נודע הערב (שני).ריברס (58) כשל העונה להביא את הקבוצה לגמר למרות סגל נוצץ ועמוק במיוחד, שכלל את קוואי לנארד ופול ג'ורג' ושורה של שחקנים משלימים.
"תודה לכם קליפרס שנתתם לי להיות המאמן שלכם ותודה על כל התמיכה והעזרה בלהפוך את המקום הזה למועדון מנצח", כתב ריברס בהודעה שהוציא לתקשורת. "כשלקחתי את העבודה הזו, המטרות שלי היו להפוך את הקבוצה שלי לקבוצה מנצחת להיות יעד לשחקנים חופשיים, ולהביא אליפות".
2 צפייה בגלריה
דוק ריברס
דוק ריברס
עוזב אחרי שבע שנים. דוק ריברס
(צילום: AP)
"אמנם הצלחתי להגשים את רוב המטרות שלי, אבל אני לא אוכל להגשים את כולן. למרות שזה היה סיום מאכזב לעונה, אתם בכיוון הנכון ואני יודע למה הקבוצה הזו מסוגלת עם התמיכה של הקהל שלנו. תודה לכל השחקנים, המאמנים והצוות שעזרו לי להגיע לכאן. והכי חשוב, תודה לכם האוהדים. עברנו הרבה ביחד ואני אסיר תודה על הזמן שלי כאן".
רבים טענו לפני פתיחת הפלייאוף שהקליפרס היא עדיין המועמדת מספר 1 לזכות בתואר, אך למרות יתרון של 1:3 בסדרת חצי גמר המערב מול דנבר, היא הפסידה שלושה משחקים ברציפות והודחה. למעשה, ריברס הוא המאמן היחיד בתולדות הפלייאוף שהצליח לאבד שלוש פעמים בקריירה יתרון 1:3. מלבד השנה, זה קרה ב-2015 מול יוסטון וכמאמן אורלנדו מול דטרויט ב-2003.
2 צפייה בגלריה
קוואי לנארד ומאמנו דוק ריברס
קוואי לנארד ומאמנו דוק ריברס
סגל נוצץ והדחה מאכזבת. קוואי לנארד ומאמנו דוק ריברס
(צילום: AFP)
"לא עמדנו בציפיות", אמר ריברס אחרי ההדחה מול הנאגטס. "זו השורה התחתונה. אני המאמן ואני לוקח את כל האשמה על כך. אבל פשוט לא הצלחנו לעמוד בציפיות מאיתנו, כי אם כן היינו עושים את זה, עדיין היינו בפלייאוף".
בכל התקופה שלו כמאמן אל-איי הוא לא הצליח להביא אותה אפילו לגמר האזורי, כששלוש פעמים הפסיד איתה בסיבוב הראשון, שלוש פעמים (כולל העונה) בחצי הגמר, ופעם אחת (בעונת 2017/18) לא הגיע לפלייאוף.