לוס אנג'לס קליפרס יכולה לבוא בטענות רק לעצמה, לאחר שלפנות בוקר (בין שבת לראשון) נוצחה בביתה 84:80 לפיניקס ונקלעה לפיגור 3:1 בגמר המערב. הקבוצה מל.א הציגה רבע אחרון מזוויע, שחקניה פישלו במאני-טיים והמספרים היבשים יכולים בשקט לספר את הסיפור.
לשחקני הקליפרס, שלא הוליכו לאורך כל ההתמודדות, היו 12 הזדמנויות שונות להשוות את התוצאה או לעלות ליתרון ברבע האחרון - ובכל המקרים נרשמה החטאה. נתון שלא נראה בליגה כבר 25 שנה. בכלל, כדי לסבר את האוזן: החבורה של טיירון לו סיימה את 12 הדקות האחרונות עם 3 מ-19 מהשדה בדרך ל-14 נקודות בלבד.
2 צפייה בגלריה
קנארד, רונדו ולו לא מאמינים ששוב זה קורה להם
קנארד, רונדו ולו לא מאמינים ששוב זה קורה להם
קנארד, רונדו ולו לא מאמינים ששוב זה קורה להם
(צילום: רויטרס)
זה לא שבקליפרס יכולים להתהדר במחצית הראשונה שלהם. בדיוק ההיפך. המקומיים קלעו 36 נקודות ב-24 הדקות הראשונות, ורשמו 4 מ-22 איום מחוץ לקשת. מדובר בשיא שלילי של המועדון, שמעולם לא קלע כמות כה מעטה של נקודות עד ההפסקה, או סיים את המחצית הראשונה עם 18 החטאות משלוש.
והיה את עניין העונשין. בפיגור שתיים, 5.9 שניות לסיום, דמרקוס קאזנס היה צריך להחטיא את הזריקה השנייה ולקוות שחבריו יתפסו את הריבאונד. מה עשה 'בוגי'? הפציץ את הקרש והכדור עבר אוטומטית לפיניקס, באחד האירועים הביזאריים ובעיקר המצחיקים בפלייאוף. "ההחטאה המכוונת הגרועה ביותר בהיסטוריה, מה זה צריך להיות?", צחקו על שחקן הקליפרס ברשת, והממים כמובן חגגו.
עוד לפני כן, גם פול ג'ורג', הגיבור הטרגי של משחק מספר 3, החטיא שוב זריקת עונשין קריטית. "כשחקן ותיק, אתה לומד שלא להיאחז ברגעים הללו. זה היה קשה. היה לנו קשה לקלוע, אבל צריך לקחת את זה משחק אחרי משחק, ולשחק הכי חזק שאפשר במפגש החמישי", אמר.
לו, בדומה לג'ורג', מאמין בקאמבק: "אני גאה בצורה בה השחקנים שלי נלחמו, כל מי שעלה לפרקט נתן כל מה שיש לו. כרגע צריך להתרכז רק במשחק הבא, וכן, אפשרי לחזור לסדרה. צריך לוודא שאנחנו יותר מרוכזים, להבין מה אנחנו עושים בהתקפה. נצטרך להיות הרבה יותר טובים כדי לנצח".

אייטון: "כריס פול - הדבר הכי טוב שקרה לקריירה שלי"

מהעבר השני, פיניקס רחוקה ניצחון בודד מעלייה לגמר ה-NBA לראשונה מאז 1993, וכריס פול רחוק ניצחון מהופעה ראשונה בקריירה במעמד הכי גדול שיש. "יש לנו קבוצה צעירה, אבל יש בה נשמות מבוגרות", הסביר פול הנרגש בסיום. "דווין בוקר הוא כמו אדם בוגר, רק בן 24, אבל השחקן הכי מבוגר שפגשתי בחיי. הוא כל כך תחרותי. כשאנחנו משחקים אחד מול השני באימונים אנחנו כמעט הולכים מכות".
2 צפייה בגלריה
כריס פול
כריס פול
ריקוד המכונה. פול
(צילום: AP)
כוכב הסאנס במשחק היה דיאנדרה אייטון, שרשם 19 נקודות, 22 ריבאונדים ו-4 חסימות. "אני מקבל צמרמורות מלראות את ההתקדמות שלו", הודה פול. אייטון עצמו החמיא לרכז הוותיק: "אני מת עליו. הוא הבחור היחיד שבאמת דחף אותי, כמו אח גדול. כל כך אכפת לו. מעולם לא פגשתי מישהו שכל כך אכפת לו מכדורסל ומלהתחרות. הוא הדבר הכי טוב שקרה לקריירה שלי".