זה היה די צפוי, אבל המחשבה הייתה שיוסטון רוקטס תהיה זו שתודיע למייק דאנטוני על כך שאין בכוונתה להאריך את החוזה איתו. המאמן הוותיק הפתיע את כולם כשהיה זה שעדכן את הנהלת המועדון מטקסס על כך שהוא עוזב אחרי ארבע שנים. דאנטוני עוזב אחרי ההדחה של יוסטון בחצי גמר המזרח ללוס אנג'לס לייקרס 4:1, בסדרה בה למעט המשחק הראשון אותו ניצחו התקשו הרוקטס להציג יכולת טובה.
"בעצב גדול ובהערכה רבה אשתי ואני מודיעים כי המסע המדהים שלנו ביוסטון מסתיים כרגע, ואנחנו עוברים לפרק חדש", כתב דאנטוני בהצהרה שפרסם. "לא נשכח את הזמן שלנו כאן, מהחברים הטובים, השותפים לדרך ועד אנשי העירייה. יהיה לנו תמיד חוב לקהילה הזאת שאימצה את המשפחה שלנו. יותר מכל, אני לא יכול להודות מספיק למשפחת פריטה (בעלי הקבוצה), דריל מורי, הצוות והשחקנים הנהדרים והמסורים שהיה לי את הכבוד לאמן. יוסטון רוקטס הוא מועדון היסטורי עם אוהדים פנטסטיים, ואנחנו גאים שהיה לנו תפקיד מסוים בהצלחה שלו".
2 צפייה בגלריה
מייק דאנטוני
מייק דאנטוני
דאנטוני. יחפש את האתגר הבא
(צילום: AP)
2 צפייה בגלריה
הארדן מתוסכל. ערב מוזר למדי
הארדן מתוסכל. ערב מוזר למדי
הארדן. מי יהיה המאמן הבא שלו?
(צילום: AP)
לא מעט גבות הורמו במהלך העונה כשיוסטון החליטה לוותר על הסנטר שלה קלינט קאפלה ועברה לשחק סמול בול קיצוני ללא סנטרים. דאנטוני וגם הג'נרל מנג'ר דריל מורי האמינו שהחידוש הזה יפתיע את קבוצות המערב בפלייאוף ויצליח להוביל אותם קדימה, מה שלא קרה בפועל.
דאנטוני עוזב כאמור אחרי ארבע עונות, שהישג השיא שלו היה העפלה לגמר המערב בעונת 2017/18 שם הפסידה יוסטון לגולדן סטייט. בשלוש העונות האחרות הודחו הרוקטס כבר בחצי הגמר האיזורי. סך הכל מאזנו בקבוצה עמד על 217 ניצחונות בעונה הסדירה ו-101 הפסדים. בפלייאוף השיגה יוסטון בתקופתו 28 ניצחונות והפסידה ב-23 משחקים.
יוסטון הייתה קבוצתו החמישית בקריירה ב-NBA, אותה החל בדנבר אי שם ב-1998. בהמשך עבד בפיניקס, ניו יורק והלייקרס. דאנטוני ללא ספק יהיה שם חם בתקופה הקרובה בבורסת המאמנים, ואל תתפלאו אם הוא יימצא בקרוב ג'וב חדש בליגה הטובה בעולם. אחד השמות שהוזכרו הוא זה של פילדלפיה, שפיטרה את מאמנה ברט בראון. דאנטוני שימש בזמנו כעוזרו של בראון במשך מספר חודשים לפני שקיבל את הג'וב ברוקטס.