למה אף אחד לא סופר את טורונטו? היא אמנם איבדה את הכוכב הגדול ביותר שלה בקיץ, קוואי לנארד, שעבר למערב וחתם בקליפרס, ונכון שהיא לא הביאה אף אחד במקומו – אבל זו עדיין האלופה וגם הלילה (בין שבת לראשון) היא הראתה שצריך לקחת אותה בחשבון.
הרפטורס (18:47) חזרו מפגרת הקורונה הישר למפגש מול מוליכת המערב לוס אנג'לס לייקרס (15:50), שגם הגיעה עם ניצחון בדרבי, אבל השחקנים של ניק נרס הראו שהם ממש לא חוששים מלברון ג'יימס ושות' וגברו עליהם 92:107.
5 צפייה בגלריה
לברון ג'יימס
לברון ג'יימס
לא הערב שלו ושל הקבוצה שלו. לברון ג'יימס
(צילום: getty images)
5 צפייה בגלריה
פרד ואנווליט מול לברון ג'יימס
פרד ואנווליט מול לברון ג'יימס
ניהול משחק מצוין. פרד ואנווליט מול לברון ג'יימס
(צילום: רויטרס)
דווקא החצי הראשון, שהיה צמוד, הסתיים ביתרון קטן ללייקרס (41:44) – תוצאה שמרגישה כאילו שתי הקבוצות לא שיחקו יותר מארבעה חודשים, מה שנכון. באל-איי אמנם המשיכו באותו קצב גם בחצי השני, אבל זה היה בעיקר הודות להגנה המצוינת של האלופה, שגרמה ליריבתה לאבד 17 כדורים וגם שלטה מתחת לסלים (40:51 בריבאונדים).
בצד ההתקפי היה שחקן אחד שנתן את הטור בטורונטו, וזה לא מי שאתם חושבים. קייל לאורי סיים משחק ענק עם 33 נקודות, 14(!) ריבאונדים ושישה אסיסטים, כשהוא נעזר בערב נפלא מהשדה של או.ג'י אנונובי (23 נקודות, 88 אחוז מהשדה). פרד ואנווליט הוסיף 13 נקודות ובעיקר 11 אסיסטים. פסקל סיאקם נראה חלוד וסיפק 15 נקודות, להן הוסיף תשעה ריבאונדים, אבל עשה זאת ב-5 מ-17 מהשדה.
5 צפייה בגלריה
קייל לאורי
קייל לאורי
ערב נהדר. קייל לאורי
(צילום: AP)
הלייקרס, שידעו שניצחון היה מבטיח להם סופית את המקום הראשון במערב עד לפלייאוף, לא הצליחו לשים את הכדורים בטבעת וסיימו רק עם 36 אחוז מהשדה. לברון ג'יימס (20 נקודות ועשרה ריבאונדים) עוד היה סביר בערך, אבל אנתוני דייויס הוסיף רק 14 נקודות (שני סלי שדה בלבד) – וככה אי אפשר לנצח את אלופת ה-NBA.

ניו אורלינס – אל-איי קליפרס 126:103

ההפסד הדרמטי ללייקרס נשכח והלילה היה הרבה יותר קל מול ניו אורלינס (38:28). לוח התוצאות עד ההפסקה הראה 55:77 מוחץ ונראה שאם הקליפרס (21:45) היו רוצים, ההפרש היה גדל הרבה יותר. אבל דוק ריברס – שעלה למקום ה-11 בליגה במספר הניצחונות (939) כשהוא חולף על פני רד אאורבך האגדי – יודע שהעניין החשוב כרגע הוא לנצח ולהמשיך הלאה. אגב, שישה ניצחונות נוספים יכניסו אותו למועדון עשרת הגדולים של ה-NBA מעל ביל פיץ'.
5 צפייה בגלריה
שחקני הקליפרס חוגגים
שחקני הקליפרס חוגגים
שחקני הקליפרס חוגגים
(צילום: getty images)
5 צפייה בגלריה
פול ג'ורג'
פול ג'ורג'
כמו אימון קליעות. פול ג'ורג' קובר עוד שלשה
(צילום: AFP)
פול ג'ורג' סיים כקלע המוביל של המנצחת עם 28 נקודות (8 מ-11 מחוץ לקשת) ב-26 דקות על הפרקט, לנארד הוסיף 24 נקודות, ולמעשה כל 14 השחקנים שעלו לשחק, גם עלו על הלוח – נתון מרשים בהחלט. אם מישהו שכח, השחקן ה-15 הוא כמובן לו וויליאמס, שנמצא בבידוד בעקבות הבילוי שלו במועדון חשפנות באטלנטה לפני מעט יותר משבוע.
מה לגבי הפליקנס? לא יותר מדי. זאיון וויליאמסון יצא במהלך המחצית הראשונה לאחר שעיקם את הקרסול ובקבוצה העדיפו שלא לסכן אותו, בטח כשההפרש כבר היה גדול מאוד. ברנדון אינגרם הוביל את הקלעים של ניו אורלינס, אם כך אפשר לקרוא לזה, עם 14 נקודות.

אינדיאנה – פילדלפיה 127:121

אינדיאנה (26:40) עשויה להיות הסוס השחור בפלייאוף הקרוב. היא קיבלה למרות הכל את ויקטור אולאדיפו, שבחר בסופו של דבר לשחק איתה בבועה והוא תרם 15 נקודות ושבעה ריבאונדים והיה לא רע. טי.ג'יי וורן היה קצת יותר מלא רע עם משחק פשוט מטורף של 53 נקודות (!) ותשע שלשות. שניהם שיאי קריירה כמובן.
וורן תפס יום משוגע וסיים עם 20 מ-29 מהשדה כשרק ארבע מהנקודות שלו הגיעו מהקו העונשין. ארון הולידיי הוסיף 15 נקודות ועשרה אסיסטים, רובם אתם יכולים לנחש לוורן בעצמו.
אצל פילי (27:39), ג'ואל אמביד הצטיין עם 41 נקודות ו-21 ריבאנדים, אבל הקבוצה שלו, שחזרה מפיגור של 10 נקודות בחצי הראשון ליתרון של 10 נקודות, לא הצליחה לשמור עליו, זאת למרות 30 נקודות של טוביאס האריס ו-19 של בן סימונס.
במשחק נוסף, אוקלהומה סיטי גברה 94:110 על יוטה הודות ל-18 נקודות ושבעה אסיסטים של כריס פול הוותיק.