זהו זה, העונה הסדירה ב-NBA הסתיימה, כל הדירוגים הושלמו (מלבד המאבק על המקום השמיני במערב בין ממפיס ופורטלנד בפליי-אין) ועכשיו הגיע הזמן לדבר פלייאוף. אבל לפני כן התקיימו הלילה (בין שישי לשבת) שלושה משחקים שבהם המטרה של הקבוצות הייתה לשמור על הסגל בריא לקראת הפלייאוף. רובן הצליחו במשימה.
הקליפרס, המדורגת במערב, תפגוש את דאלאס בסיבוב הראשון לסדרה שצפויה להיות מרתקת. רגע לפני, היא גברה 103:107 על אוקלהומה סיטי (מדורגת 5, תפגוש את יוסטון) אחרי הארכה כשהיא נותנת לשלושת הכוכבים הגדולים שלה (קוואי לנארד, פול ג'ורג' ולו וויליאמס) מנוחה.
4 צפייה בגלריה
 ג'ואקים נואה מול מייק מוסקלה
 ג'ואקים נואה מול מייק מוסקלה
לפרוטוקול בלבד. ג'ואקים נואה מול מייק מוסקלה
(צילום: רויטרס)
4 צפייה בגלריה
טרנס מאן
טרנס מאן
נגיעה מטריפל דאבל. טרנס מאן
(צילום: AP)
בהיעדרם, הרוקי טרנס מאן, שהעונה רשם ממוצעים של 1.9 נקודות, 1.1 אסיסטים וריבאונד בודד למשחק, הראה שיש לו המון כישרון וסיים עם כמעט טריפל דאבל – 25 נקודות, 14 ריבאונדים ותשעה אסיסטים, כשדקה לסיום ההארכה קוואי אף סימן לו "אתה צריך רק עוד אסיסט אחד" – אולי בפעם הבאה.
גם אמיר קופי (2.2 נקודות ממוצע עונתי), ששיחק לא פחות מ-50 דקות, היה טוב מאוד עם 21 נקודות, פטריק פטרסון הוסיף 17 נקודות ו-14 ריבאונדים. חמידו דיאלו קלע 27 נקודות (ו-11 ריבאונדים) לזכות הת'אנדר.

יוסטון – פילדלפיה 134:96

הרוקטס, שכאמור יפגשו את אוקלהומה, נתנו מנוחה לראסל ווסטברוק, אבל זה לא מסביר את היכולת המביכה הלילה. ג'יימס הארדן היחיד שנראה כמו שחקן כדורסל וסיפק 27 נקודות ועשרה אסיסטים. ג'ף גרין סייע עם 17 נקודות. השאר? נורא ואיום.
פילי (שתתמודד מול בוסטון בסדרה שצפויה להיות לוהטת במיוחד) עשתה ככל העולה על רוחה, שיתפה את כל שחקני הסגל ונהנתה מכל רגע. שמונה שחקנים סיימו בספרות כפולות, כשטוביאס האריס הוביל את הקלעים עם 18 נקודות ושבעה ריבאונדים. מעבר לכך, הסיקרס קלעו 18 שלשות ב-47 אחוז, שלטו בצורה מוחצת בכדורים החוזרים (27:51!) ובהחלט מוכנים לאתגר שממתין להם מעבר לפינה.
4 צפייה בגלריה
ג'יימס הארדן
ג'יימס הארדן
לבד זה הרבה יותר קשה. ג'יימס הארדן
(צילום: AP)

אינדיאנה – מיאמי 92:109

שתי הקבוצות שייפגשו בפלייאוף ערכו משחק הכנה לקראת הסדרה וניסו לחשוף כמה שפחות. לצערם של ההיט זה גם נגמר בפציעה שמסתמנת כלא פשוטה בכלל. אלוף ההטבעות דרק ג'ונס ג'וניור נתקל בענק הגיאורגי גוגה ביטאדזה, נפל לפרקט והיה שם דקות ארוכות עד שפונה עם קיבוע לצוואר.
מיאמי הוציאה הודעה רשמית בה נכתב שהוא סובב ממתיחה בצווארו, עבר בדיקות MRI ו-CT ובדיקה לגילוי זעזוע מוח. וחומרת הפציעה תיבדק שוב במהלך סוף השבוע. ג'ונס מספק העונה 8.6 נקודות ו-4 ריבאונדים למשחק.
4 צפייה בגלריה
דרק ג'ונס ג'וניור מורד על אלונקה
דרק ג'ונס ג'וניור מורד על אלונקה
דרק ג'ונס ג'וניור מורד על אלונקה
(צילום: רויטרס)
קנדריק נאן (23 נקודות) וסולומון היל (21 נקודות) ניסו לקחת אחריות בהיעדרו של ג'ימי באטלר, אבל ההגנה של הפייסרס הקשתה מאוד, ולמרות סגל חסר הם סיפקו כדורסל מצוין. דאג מקרדמוט סיים כקלע המוביל עם 23 נקודות, אליזה ג'ונסון הוסיף 11 נקודות ו-17 ריבאונדים.