זהו זה, ראסל ווסטברוק הוא השיאן. הלילה (בין שני לשלישי) הוא סיים עוד משחק נהדר עם טריפל-דאבל (28 נקודות, 13 ריבאונדים ו-21 אסיסטים), מספר 182 בקריירה, ועקף את מי שהחזיק בשיא במשך 47 שנים, אוסקר רוברטסון. עם זאת, וושינגטון נכנעה 125:124 לאטלנטה.
את הריבאונד שסידר לו את השיא הוא לקח במהלך הרבע האחרון ולא היה רחוק מלסיים את המשחק גם עם סל ניצחון, אך השלשה שלו על הבאזר הלכה החוצה.
4 צפייה בגלריה
ראסל ווסטברוק
ראסל ווסטברוק
השיא שלו. ראסל ווסטברוק
(צילום: AFP)

"זו פשוט ברכה", אמר ווסטברוק בסיום המשחק ונזכר בטריפל-דאבל הראשון שלו בקריירה מול דאלאס, אי שם ב-2009, וטען שאותו לא ישכח אף פעם. "אני משקיע כל כך הרבה במשחק, כל כך הרבה זמן, מקריב כל כך הרבה, ואז פתאום מזכירים אותי לצד שחקנים כמו אוסקר, מג'יק וג'ייסון קיד, זה משהו שמעולם לא חלמתי שיקרה כילד צעיר שגדל באל-איי. אלו רגעים בהם אני באמת אסיר תודה".
השיאן החדש המשיך: "בדרך כלל אני לא אוהב לטפוח לעצמי על השכם, אבל הפעם אני אעשה את זה. רק כי אני כל כך אסיר תודה על אלו שהגיעו לפני להישגים הללו. אני מבורך".
"מעולם לא באמת חשבתי על זה, למען האמת", אמר ווסטברוק כשנשאל אם הוא אי פעם העלה על דעתו שהוא מסוגל לעקוף את רוברטסון. "פשוט עליתי על הפרקט ושיחקתי את המשחק שלי בכל לילה, ניסיתי לעשות דברים שאנשים טוענים שהם בלתי אפשריים. המוטו שלי הוא 'למה לא?'. כך אני חי וזו הצורה בה אני חושב. כל פעם שאני עולה על הפרקט, אני מנסה להוכיח לאנשים שהם טעו לגביי".
"הוא ווינר, הוא הופך את העולם למקום טוב יותר. לא להרבה שחקנים יש השפעה מהסוג הזה", החמיא לו מאמנו סקוט ברוקס. "נכון שכל השיאים נועדו להישבר, אבל אני לא יודע אם ישברו את השיא הזה. הוא לקח את זה למקום אחר והוא עבר את אחד השחקנים הכי גדולים שהיו".
4 צפייה בגלריה
ראסל ווסטברוק עם סקוט ברוקס
ראסל ווסטברוק עם סקוט ברוקס
"הוא לקח את השיא הזה למקום אחר". ברוקס עם ווסטברוק
(צילום: AP)
לאחר שבירת השיא, הוויזארדס פירסמו סרטון בו רוברטסון ואנשים נוספים מברכים את ווסטברוק על ההישג המרשים. "אני שמח מאוד עבורך", אמר רוברטסון. "המשפחה שלך גאה בך מאוד. ואני מצדיע לך על כל הדברים שהשגת במהלך הקריירה שלך".
"אתה יודע ואני יודע כמה קשה להשיג טריפל-דאבל", הוסיף מג'יק הנרגש, שמדורג שלישי בכל הזמנים. "והעובדה היא שאני לא יכולתי לעבור את אוסקר רוברטסון, אתה עשית דבר שלא יכולתי לעשות ואני גאה בך על כך".
ג'ייסון קיד, לו 107 טריפל-דאבלים בקריירה, פירגן ואפילו המציא לראס כינוי חדש: "איזה הישג. מדהים. אותי אתה עקפת לפני הרבה מאוד זמן. צריך לקרוא לך פשוט מר טריפל-דאבל".
אגב, הפעם האחרונה ששיא NBA יוקרתי כזה נשבר הייתה ב-2011, כשריי אלן עבר את רג'י מילר כשחקן עם הכי הרבה שלשות בהיסטוריה.
"אני אסיר תודה, במיוחד לאוסקר", הוסיף ווסטברוק. "הוא סלל את הדרך לאנשים כמוני, הוא עבר דברים רבים כשהוא שיחק ועדיין הצליח להיות אפקטיבי על הפרקט. אני רק רוצה להודות לו כי בלעדיו וללא הדברים שהוא עשה עבור הענף, כנראה שלא יכולתי לעשות חלק מהדברים שעשיתי עכשיו".
4 צפייה בגלריה
"אני יודע כמה קשה להשיג טריפל-דאבל". מג'יק
"אני יודע כמה קשה להשיג טריפל-דאבל". מג'יק
"אני יודע כמה קשה להשיג טריפל-דאבל". מג'יק
(צילום: gettyimages)

ועכשיו לכמה מספרים

לווסטברוק יש לפחות חמישה טריפל-דאבלים מול 23 מ-30 הקבוצות בליגה. כמובן שאף אחד אפילו לא מדגדג את ההישג הזה. רק שני שחקנים עשו זאת מול 10 קבוצות לפחות – מג'יק (13) וקיד (12).
בעונת 2016/17 הרכז רשם 42 טריפל-דאבלים ושבר שיא אחר של רוברטסון שנקבע יותר מ-50 שנה קודם לכן.
4 צפייה בגלריה
ווסטברוק ורוברטסון לאחר שבירת השיא העונתי ב-2017
ווסטברוק ורוברטסון לאחר שבירת השיא העונתי ב-2017
ווסטברוק ורוברטסון לאחר שבירת השיא העונתי ב-2017
(צילום: AFP)
ב-2019 הוא סיפק רצף בלתי נתפס של 11 טריפל-דאבלים. למעשה, שלושה מארבעת הרצפים הגדולים בהיסטוריה שייכים לו.
על הדרך, הלילה, מלבד שבירת שיא הטריפל-דאבלים, ווסטברוק הצטרף למועדון מצומצם בו נמצאים לברון ג'יימס, גארי פייטון ורוברטסון, כיחידים שקלעו לפחות 20 אלף נקודות וחילקו 8,000 אסיסטים.
זו תהיה העונה הרביעית (בחמש השנים האחרונות) בה ראס מסיים עם ממוצעי טריפל-דאבל. כרגע הם עומדים על 22.0 נקודות, 11.6 ריבאונדים ו-11.5 אסיסטים (ראשון בליגה).
לפני העונה, בדירוג השחקנים של ESPN, הוא דורג רק במקום ה-36, כשמעליו בין היתר קייל לאורי, קריס מידלטון וד'ארון פוקס. מעניין מה עכשיו חושבים שם על הדירוג.